cao onderhandelingen

  • andre

    Vandaag word er gesproken met de kleinere werkgevers met de vraag waarom ze die 50 cent per uur niet willen betalen

    -Dit is de zoveelste cao verhoging in een korte periode

    -De klant gaat niet meer betalen dus moet het weer door de werkgever worden betaalt

    - De lonen naar verhouding echt niet zo laag liggen

    -als we dit toestaan we volgend jaar weer opnieuw beginnen met met stakingen

    als dit word doorgezet stop ik met het bedrijf ,met het aantal personeel die we in dienstt hebben ben ik dan ongeveer 1000 euro per maand extra kwijt aan lonen!

    de werkgevers zijn er klaar mee

    andre

  • Klaagmuur

    Zou zeggen doen en niet Huilie Huilie via deze forum

    Vreet je maar wat minder in restaurant,s en lever die vette bak maar in voor iets normaal,s

    en ga minder vakantie,s boeken

    Niet klagen maar dragen …schijtziek wordt ik hiervan die dreigen met…. ik ga stoppen ;)

    Alsof je personeel hierom vraagt…….DIE IS DE DUPE ALS JIJ JE STRIJDBIJLTJE ERBIJ NEERGOOIT

  • andre

    Mogen wij als werkgever ook klagen

    dit is de zoveelste loonsverhoging(5% om precies te zijn)

    Bedrijven krabbelen net weer bij na de crisis en nu dit weer

    ik vreet echt niet elke avond in een restaurant en maak weken van 80 uur en rij in een auto van 18 jaar oud dus zo veel verdien ik echt niet met 12 man personeel

    en dat het personeel de dupe word is waar maar moeten wijnals werkgever maar geld toeleggen op een bedrijf

    de insteek van een bedrijf is dat er winst word gemaakt anders waren we wel een stichting geworden

    Andre

  • Loon

    Ik denk dat de waarheid in het midden ligt!

    ik kan me de situatie van Andre voorstellen, maar zie daar tegenover ook bedrijven met enorme luxe kantoren met dito lease/bedrijfswagens. Daar kan het ook wel wat minder.

    Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat er ook nog een slag te slaan is met materialen en middelen.

    En ja, ik gun ieder zijn boterham, maar niet alleen de uitvoerende werknemer, maar ook de ondersteunende werknemer en de verkoopkant kan meer een stapje terug.

    Wanneer er goed gekeken wordt in dit soort bedrijven, dan lijkt het me dat het mider luxe kan zonder dat de medewerkers er erg onder lijden.

  • Loon

    Ik denk dat de waarheid in het midden ligt!

    Ik kan me de situatie van Andre voorstellen, maar zie daar tegenover ook bedrijven met enorme luxe kantoren met dito lease/bedrijfswagens. Daar kan het ook wel wat minder.

    Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat er ook nog een slag te slaan is met materialen en middelen en overige kosten.

    En ja, ik gun ieder zijn boterham, vooral de uitvoerende werknemer. Daarnaast kan ook de ondersteunende werknemer en de verkoopkant een stapje terug.

    Wanneer er goed gekeken wordt in dit soort bedrijven, dan lijkt het me dat het minder luxe kan zonder dat de medewerkers er erg onder lijden.

  • andre

    Ik gun iedereen het beste maar een loonsverhoging van 5 % is gewoon teveel

    we werken met prijzen van jaren geleden omdat veel klanten het ook minder hebben

    klant betaalt niet meer omdat het er vaak gewoon niet is als we zo doorgaan mogen we dadelijk blij zijn als we geen geld hoeven toe te leggen

    alle lasten zijn als hoger(diesel ,materiaal ,verzekeringen)en nu dit weer

    ik ben 7 jaar geleden voor mezelf begonnen met 2 man personeel en heb er nu 12 maar als ik zie wat ik nu in weze meer verdien dan toen met alle verantwoording van dien dan vind ik dat niet in verhouding staan

    ik zit voor het 2 de jaar op rij met een langdurig zieke(vorig jaar op zijn top had ik er 5 in de ziektewet)ga steeds langere dagen maken en hou minder over

    met nog een cao verhoging hou ik dus niks over en kan ik beter in een veel kleinere opzet verder gaan waarschijnlijk hou ik dan meer over dan nu

    Andrea de

  • glenn

    Hoi Andre

    Optie misschien Payroll ?

    I v m ziekte werknemers . lange en of korte tijd

    Sterkte en je hebt gelijk…5% is gewoon teveel en kan misschien de doodslag betekenen

  • Els

    Payroll wordt door de bonden uiteraard ook verboden. Je mag niet alles op de payroll zetten.

    @Klaagmuur, wat een triest figuur ben je zeg! B

    Begin dan ook voor jezelf als je het zo goed weet en als je denkt dat er bakken geld te verdienen valt!

  • frits

    beste mensen,

    vandaag een tweet gekregen dat er voor dinsdag een nw cao is.

    wat ik zo vreemd vindt is dat Hago directie dit verteld, vraag ik mij toch af wie is de Baas Hago? de landelijke schoonmaakbedrijven die juist over goedkoop en tijd te kort geven , zo te zien hebben de overige schoonmaakbedrijven niets te zeggen en osb neemt ook geen aktie om juist mkb te helpen

    hoe zit dit in elkaar??????????????

    gr frits

  • andre

    Zal wel weer zo zijn dat de fnv zijn poot stijf houd en de osb buigt

    als ze hun zin niet krijgen blijven ze staken

    werkgevers kunnen weer een enorme kostenpost tegemoet zien

    een aantal bedrijven kunnen deze extra lasten niet betalen dus stoppen ermee en er staan weer ik weet niet hoeveel mensen op straat

    of een aantal bedrijven verhogen de prijzen en lopen het risico dat ze het werk kwijtraken waardoor er weer een hoop mensen op straat staan

    ik heb bij een klant al aangegeven dat als de cao verhoging doorgaat ik dit wel ga doorberekenen

    hij heeft aangegeven dat hij van 5 keer per week teruggaat naar 3 keer per week dus wat schiet het personeel ermee op ze verdienen meer maar hebben minder uur dus aan het eind van de maand hebben ze minder

    en ik denk dat er meer bedrijven zo over denken

    ik voer de prijsverhoging door bij cao verhoging en zie wel wat er gebeurt er zal altijd wel genoeg werk voor mezelf overblijven en ga ik op kleinere schaal verder

    Andre

    Andre