Schoonmaken op school

  • M. Egigba

    ik zoek voor schoonmaak avond voor 4 uur in Denhaag graag u contact met mij wanneer

    kan aan de slag mij mobile nr 0634176225 of email adres Egigba@hotmail.com.

    met vriendelijke groet

    mw m.Egigba.

  • el farisi fatima

    beste wendy

    ik ben en mama van 4 kindjes en ik zoek al jaren naar en job als kuisen op en school

    en helaas zijn er niet zo veel in de buurd van antwerpen…als je me en tip willd helpen

    bedankt

  • marielle

    Hallo,

    Ik werk ook op een school met een aantal mensen (een zeer groot gebouw).en heb veel ervaringen op scholen.

    Heb op een school gestaan als leidinggevende,daar moesten ze 20 leslokalen(alle met vloerbedekking)en 5 gangen doen.2uur per dag.

    Sta nu op een school ook met allemaal vloerbedekking,open ruimtes.en geloof veel meer lokalen te doen als wat jij hier noem,en ook maar voor 2 half uur per dag(terwijl de lessen bezig zijn.

    Wij hebben 3x in het jaar een controle van een speciaal bedrijf,die onverwachts een meting gaat doen of het allemaal goed is(vloeren,tafels plinten,kasten,trappen,kantoor,wc's.En nog nooit gehad dat het niet goed was.

    Het is gewoon een kwestie van hard werken,en even het ritme vinden,maar geloof het is niet veel wat je moet doen.

  • Loon

    Hoi allen,

    Ik snap niks van de discussie over wel of niet hard werken op scholen met “veel lokalen”

    Ik snap wel dat er hard gewerkt moet worden en dat er soms onmogelijke prestaties verwacht worden. Dit is alleen te achterhalen als je weet hoeveel oppervlakte er schoon gemaakt moet worden, wat de specifieke schoonmaakwerkzaamheden zijn en de tijd die daarvoor ingezet wordt. ZO kom je op een gemiddelde uurprestatie uit waarvan je kunt zeggen of het realistisch is of niet.

    ik ben erg benieuwd of deze gegevens aan te leveren zijn zodat we ook kunnen kijken of het haalbaar is!!

    Groet,

    Loon

  • ik

    voor loon !!!

    hoeveel oppervlakte enz,ja ja zo word het idd berekend,maar er word niet gekeken wat er allemaal instaat,en wat er uiteindelijk nog in word gezet(lokalen en kantoren)

    dus dat is echt onzin.

    maar deze discussie is al van 2009 dus niet echt belangrijk volgens mij

  • Loon

    Hoi Ik,

    Natuurlijk mag je je mening uiten. Je hebt gelijk dat ruimtes anders ingericht worden in de loop van het contract, dit is trouwen contractueel gewoon aan te passen.

    Wat ik dan wel jammer vind is dat je geen suggestie geeft van hoe jij een reéle calculatie zou uitvoeren. Dus die reactie zie ik graag tegemoet.

    Groet,

    Loon

  • rostam

    Geachte menr/ mevr.

    ik werk voor een schoonmaak bedrijf, ik heb van mij werkgever vernomen dat er sinds januari 2012 geen spaarcontracten meer zijn. Ik werk 3.5 u per dag op een school.

    afgelopen vakantie heb extra schoonmaak (grote beurt in de vakantie gedaan) mijn wergever zegt dat extra uren niet wordt uit betaald dat dit hoort bij de normale 3.5 uur wat ik doe .extra schoonmaak uren in de grote vakantie moet in overleg met de controleur van het bedrijf als zij hiermee akoord gaat dan pas wordt ik uit betaald. voor de vakantie heef de controleur aan gegeven dat er bepaalde werkzaam heden gedaan moet worden . Ik heb deze gedaan en mijn werkgever wil deze extra verrichte uren niet uitbetalen. er word gezogd dat de extra uren bij de normale 3.5 is in begrepen.

    graag zou ik van u willen weten of het wel zo is in de cao of het volgens de regels is. Ik heb het sterk vermoeden dat ik door mijn werkgever wordt benadeeld.

    En ze willen dit niet op papier zetten of in een nieuwe contact. heb wel een oude contract van 4 uur per dag met spaar uren.

    dus bij deze wil ik van u weten hoe het precies zit.

    graag een mailtje

    de vriendelijke groeten,r.ostam

  • Jan Kampherbeek

    Er klopt niets van. De spaaruren regeling bestaat nog en moet worden toegepast. Verder is schoonmaken geen vrijwilligerswerk. Alle uren die je gewerkt hebt moeten ook betaald worden.

    Jan Kampherbeek

    CNV schoonmaak

  • annie

    Hoiii

    Ook ik werk op scholen met vaste sluitingsweken.(vakantie)

    De werkgever verplicht mij om dan mijn snipper uren in te zetten of vervangend werk te doen als dit mogelijk is staat in het contract. die ik nog moet tekenen.

    Mag dit?

    Ik snap dat de zomervakantie en kerst vakantie ander werk is maar in de andere vakanties is dat moeilijker.

    Het kan toch niet zo zijn dat ik verplicht al mijn snipper uren in moet zetten in de vakanties en dat ik dat geen uren meer over heb op andere dagen die ik een keer vrij wil hebben.

    Graag reacties.

    Groeten annie

  • isis

    ik moet een project doen op school en ik moet weten wat de regels zijn van schoonmaken , kunnen jullie mij helpen?

    xxxxxxxxISIS