Hallo,
Ik ben werkzaam als schoonmaakster op een basisschool. Ik ben in dienst van de school, dus niet via een poetsbedrijf. Ik doe mijn werk samen met 2 collega's die er regelmatig een potje van maken; te vroeg naar huis (we hebben vaste uren) soms wel 2 uur eerder dan dat is toegestaan, en daaruit voortvloeiend natuurlijk ook slecht werk leveren. Gelukkig poetsen we ieder onze eigen gedeeltes, dus dat kan mij niet aangerekend worden. Maar onze directeur is het zat. (Hij heeft zelf weinig overwicht, dus gaat hij op zoek naar mensen die dat wel hebben…)
En hij heeft dus nu iemand ingeschakeld die voor een schoonmaakbedrijf werk (of heeft gewerkt, onze directeur is nogal vaag en niet bepaald open in zijn communicatie…). Deze meneer is op onze school komen kijken en heeft eens precies uitgerekend hoeveel tijd we in een bepaalde ruimte moeten besteden. Met die berekening heeft hij voor ons alle drie een gloednieuw schema gemaakt (Dat maakte ik eerst zelf, nooit klachten, voor mijn collega's maakte de directeur dat). In dat nieuwe schema moet ik opeens in dezelfde tijd meer gaan schoonmaken in dezelfde tijd. Dus ik voorzie een regen van klachten. Dit heb ik aangegeven, en daarbij ook een alternatief schema ingeleverd voor ons alle 3, wat volgens mij realistischer is en meer kwaliteit garandeerd. Onze directeur gaf dat schoorvoetend ook toe, maar wil toch het schema van het schoonmaakbedrijf invoeren. Ik zie dat echt helemaal niet zitten. De klassen staan bomvol, overal ligt, staat en hangt wel wat. de school is oud, en wordt over pakweg een jaar gesloopt. Volgens het nieuwe schema heb ik 11 uur per week (ik werk alleen op woensdag en vrijdag) om 4 kleuterlokalen, 6 bovenbouwlokalen, 1 handvaardigheidslokaal, 1 computerruimte (met ongeveer 25 pc's), en 4 kantoorruimtes te poetsen. Overal ligt linolium, en in de kleuterklassen bovendien 4 speelmatten per klas. Verder wordt ook van mij verwacht dat ik iedere week 1 van deze ruimtes een grote schoonmaak geef (dus vloeren boenen, ramen wassen, plinten, spinnenwebben enz.) en 1 x per maand ook nog in alle ruimtes alle randen en richels boven reikhoogte schoonmaak, alle radiatoren schoonmaak en alle stoelen, tafels en deuren van schopstrepen ontdoe.
Is dit reeel????