Schoonmaken op school

  • baba

    baba Schreef:

    ——————————————————-

    > hi die wij hebben schoonmaak b.v kaybar schoonmaak

    > wij moeten werken school schoonmaak blik u geef

    > deze baan die wij hebben mooi en specilist

    > schoonmaker nooit wij geven aan u complan.. kan

    > wij meer praten aan de telefoon zo dat meneer die

    > dit onze telefoon laat 0,0641791929 nummeren denkt

  • kala

    hallo,

    binnenkort ga ik ook schoomaakwerkdoe op een basisschool, 9 uur per week, wat mag ik verwachten voor uurloon??

    en worden de vakanties doorbetaald?

    grjs jose

  • Dé Herman

    Dag Kala,

    Dat staat allemaal in je contract…

    Aantal uren per week

    Aantal weken per jaar

    sluiting ( dan neem je vakantiedagen op)

    Uurloon

    De grote schoonmaakbedrijven gooien alles in 1 uurloon. dus bijv. 40 weken per jaar schoonmaak dan krijg je alles in je uurloon. en die 12 weken per jaar krijg je geen salaris.

    Dus je 4 weken/maand salaris is lekker hoog maar tijdens de vakantieperiode's krijg je niets…

    gr, Herman

  • Jan Kampherbeek

    In de CAO staat in artikel 9 lid f dat er een arbeidsovereenkomst met spaaruren regeling moet worden opgenomen.

    Dit om te voorkomen dat mensen een aantal weken zonder slaris zitten. Dat is nadeling als je na zo'n periode ziek wordt. Je krijgt immers bij ziekte het gemiddelde over de laatste 3 periodes. Zelfs als je perongeluk in de WW zou komen na een periode zonder betaling heeft dat nadelige invloed.

    Een schoonmakabedrijf mag dus geen 40 weken contract aanbieden tenzij de werknemer er zelf nadrukkelijk om vraagt.

    Verder klopt het bij een 40 weken contract niet. Vaak wordt er ook nog gedeeltlelijk in de vakanties gewerkt en anders worden er vakantuieuren opgenomen. Tijdens opname van vakantie ben je dus ook gewoon in dienst.

    De feestdagen moeten worden doorbetaald ( 2e paasdag, 2e pinksterdag etc.) Dat gebeurt bij een 40 weken contract helaas zelden.

    Krijg je dus een 40 weken contract wijsdan het schoonmakabedrijf op het genoemde artikel in de CAO. een model arbeidsovereenkomst is te downloaden van de site van de RAS www.ras.nl onder documenten.

    groeten

    Jan kampherbeek

    j.kampherbeek@cnv.net

    artikel 9 lid f van de CAO

    Met de werknemer werkzaam op een object met een vaste bedrijfssluiting wordt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd met een spaarurenregeling overeengekomen volgens het model dat is opgenomen bij download documenten.

  • jan kampherbeek

    Voor het schoonmaken van scholen mag een 40 weken contract niet. Tenzij de werknemer er uitdrukkelijk zelf beslist dat het wel kan.

    Op basis van artikel 9 lid f van de CAO moet er een spaarurencontract worden afgesloten. Het model voor zo'n contract is te downloaden van de site van de RAS ( www.ras.nl) onder documenten.

    Dit is gedaan om te voorkomen dat mensen die ziek worden vlak na de vakantie te weinig ziekengeld krijgen. Immers om de hoogte te bepalen van het ziekengeld kijkt men 3 periodes terug. Heb je dan een poos geen salaris ontvangen dan krijg je te weinig.

    Verder blijkt dat bij 40 weken contracten ( die ook niet kunnen omdat van mensen verwacht wordt dat ze tijdens de schoolvakanties hun vrije dagen opnemen en dan ben je gewoon in dienst) de mensen vaak de feestdagen niet betaald krijgen omdat die altijd in een schoolvakantie vallen. Dat moet wel en dat moet worden meegenomen in de berekening van de spaaruren.

    Dit jaar zijn dat toch een flink aantal feestdagen. Als die niet betaald worden scheelt dat toch ongeveer 2,5%.

    groeten,

    Jan kampherbeek

    j.kampherbeek@cnv.net

  • M.H

    hallo,

    ik maak sinds kort schoon op een basis school.

    ik krijg daarvoor 2 uur de tijd, dan moet ik 8 lokalen stofwissen, 2 lokalen moppen , 2 lokalen alle tafels schoonmaken en vensterbanken, de gangen voor de lokalen, de grote hal, de ingang en uit gang, de gymzaal en nog 14 wc.

    bij die school zit ook een bso (buiten schoolse opvang) hier krijg ik een half uurtje voor

    daar moeten de tafels , de vloer en de 2 wc gedaan worden .

    dit alles moet ik alleen doen , dus ik ben de enige schoonmaakster in de school!

    ik vind dat ik eigenlijk te weinig tijd heb voor dit alles ! voor mij is dit niet te doen in 2.5 uur per dag

    zijn er misschien mensen die mij kunnen vertellen wat wel goede werktijden hiervoor zijn en of het met zijn twee moet in een school??!

    hoop snel wat te horen

    groeten van anne

  • petertje

    hoi mh

    gewoon ontslag nemen

    zoveel werk in zo weinig tijd krijgt niemand voor elkaar of je moet het schoonkijken ha ha

  • gijs de bont

    kijk op http://www./

    het is eenvoudig om met een goede cotrole aan te geven als er niet voldoende gewerkt woordt.

    door een goed schema te maken - met foto's - is ok aan te geven dat schoonmaken tijd kost

    kij o de site

    gr van gijs de bont

    Dit bericht is aangepast door de moderator schoonmaak.startpagina.nl/prikbord in verband met een ongewenste reclame , zoals staat beschreven in de huisregels van dit forum.

  • w.i martilia

    ben op zoek naar schoonmaak werk

    ik heb ervaring hierin

  • n kara

    hoi ik ben en kara en ik heb schoonmaken bedrijven en ik heb manen en vrouw personeel ik zoek schoonmaken werk

    tefun nummer 0634504141