Frituurpan schoonmaken

  • pejola

    en daarna geen vreemde smaak?

  • Sampie

    Wel goed naspoelen, net als bij het gebruik van een vaatwastablet. Dat werkt ook perfekt!

  • marion

    Hoi daar,

    Toch nog even een reactie:

    De binnenkant van mijn frituurpan maak ik schoon door er een tablet voor de afwasmachine in te gooien, de pan vol water laten lopen en ongeveer 10 minuten laten koken. De buitenkant doe ik met behulp van St Marc (verfreiniger op dennebasis = te koop bij een bouwmarkt). Met St Marc poets ik trouwens nog veel meer, tot en met bekleding van het meubilair.

    Hopelijk heb je wat aan deze tips.

    Groetjes,

    MarionRoos schreef:

    >

    > Ik heb een vraag; heeft iemand een goede tip om het

    > schoonmaken van de frituurpan te vergemakkelijken?

    > Ik ben er vanmiddag weer eens zo'n anderhalf uur mee bezig

    > geweest, en heb o.a. een superontvetter (gasto) en amoniak

    > gebruikt, en bikken met de achterkant van een

    > aardappelschilmesje,maar om nou te zeggen dat dit een succes

    > is.

    > Elke keer als ik dit klusje heb gedaan vraag ik me af hoe

    > anderen dit doen?

  • deborah

    hallo…

    het makkelijkste werkt dat met 2 vaatwas tabletten…

    vet eruit halen…dan water erin met 2 tabletten dan even warm laten worden niet te warm en dan water eruit en klaar is kees….

    suc6

    groetjes deb

  • Bertuzzz

    tip 1: let bij aanschaf van de pan op schoonmaakmogelijkheden. Wij raden iedereen aan een geheel demontabele RVS pan bijvoorbeeld van Princess (ca. 30 euro) aan te schaffen. Alle delen, behalve het verwarmingselement gaan na ieder gebruik in de vaatwasser, hiertoe gebruiken we:

    tip 2: vloeibaar vet. Niet elk merk / type vloeibaar vet is even gebruiksvriendelijk. Sommige soorten vet koeken ontzettend aan buiten het hete gedeelte. Diamant olijfolie is een praktische keuze, die minimaal aankoekt en lekker smaakt. Na gebruik af laten koelen en terug in de fles (eventueel filteren voor het volgende gebruik, verbrande paneermeelresten, frites e.d. zijn slecht voor de gezondheid). De delen van de frituurpan kunnen nu in de vaatwasser.

    tip 3: gebruik geen deksels met filters e.d. Over het algemeen zijn deze zeer slecht te reinigen, terwijl het nut minimaal is. Schoon vet gebruiken (niet meer dan 6 keer verwarmen) en goede afzuiging voorkomen frituurluchtjes in huis beter dan een filter. Filters op de pan koeken alleen maar aan met vet.

  • ruud

    gooi er zoda in en dan verwarmen dan lost het vet op.Roos schreef:

    >

    > Ik heb een vraag; heeft iemand een goede tip om het

    > schoonmaken van de frituurpan te vergemakkelijken?

    > Ik ben er vanmiddag weer eens zo'n anderhalf uur mee bezig

    > geweest, en heb o.a. een superontvetter (gasto) en amoniak

    > gebruikt, en bikken met de achterkant van een

    > aardappelschilmesje,maar om nou te zeggen dat dit een succes

    > is.

    > Elke keer als ik dit klusje heb gedaan vraag ik me af hoe

    > anderen dit doen?

  • ruud

    nee je moet hem goed na spoelen.pejola schreef:

    >

    > krijg je niet een vieze smaak na het sodagebruik?

  • marja

    ik heb mijn pan schoon gekregen met muscle-ovenreiniger

    soda gaat ook perfect maar hoe zit dan dan met het frituurmandje soda geprobeerd ook met muscle ,maar krijg het niet schoon .

    weten jullie daar dan iets op?

  • hietem

    hogedrukspuit erop(op het mandje)

  • Greet als je dat maar weet

    Nou ik heb mijn frituurpan helemaal schoon gekregen met muscle ovenreiniger. ikzelf vindt muscle betr dan cilit bang

    MUSCLE EN HET VUIL IS WEG:P groetjes greet