Frituurpan schoonmaken

  • Roos

    Ik heb een vraag; heeft iemand een goede tip om het schoonmaken van de frituurpan te vergemakkelijken?

    Ik ben er vanmiddag weer eens zo'n anderhalf uur mee bezig geweest, en heb o.a. een superontvetter (gasto) en amoniak gebruikt, en bikken met de achterkant van een aardappelschilmesje,maar om nou te zeggen dat dit een succes is.

    Elke keer als ik dit klusje heb gedaan vraag ik me af hoe anderen dit doen?

  • Alex

    zou ik ook wel eens willen weten ;)

  • schoonmaaknico

    Gooi er zelf heet water in met afwasmiddel, laat hem even weken en borsel hem en spoel hem goed uit.het oude vet is dan helemaal verdwenen

    wat er dan nog aan vlekken inzit is jammer

  • Roos

    Oke, bedankt voor de tip. Ik ga het de volgende keer zeker proberen. Maar ik laat de bak van de frituurpan al weken in ontvetter…dat gaat al zeer moeizaam. En dan gebruik ik heet gekookt water uit de waterkoker..

  • Richard

    water, een blokje voor de afwasmachine erin, frituur pan 45 min. aan, ff een uurtje wachte en dan de pan schoonmaken. hij word als nieuwRoos schreef:

    >

    > Oke, bedankt voor de tip. Ik ga het de volgende keer zeker

    > proberen. Maar ik laat de bak van de frituurpan al weken in

    > ontvetter…dat gaat al zeer moeizaam. En dan gebruik ik heet

    > gekookt water uit de waterkoker..

  • Roos

    Bedankt Richard. Dit lijkt me een goede tip en het proberen waard!!

  • Debby

    Klopt richard, werkt perfect!!

    Mocht je dat niet in huis hebben, probeer dan een bruis tablet voor bijvoorbeeld het reinigen van een kunst gebit, klinkt raar maar werkt echt, werkt ook heel goed voor een toilet pot.

    Groetjes Deb

  • dwars

    Misschien een idee ,als je de volgende keer je kunstgebit met een toiletborstel schoonmaakt ,wil ook best wel lukken,of met tandpasta de frituurpan ,werkt ook uitstekend.

  • Sampie

    Water en soda in de pan. Pan aanzetten en tijdje aan laten staan. Daarna schoonmaken………….

  • pejola

    krijg je niet een vieze smaak na het sodagebruik?