reiskostenvergoeding volgens CAO

  • Bart

    Hallo Senja,

    Dit lijkt mij een prachtig voorbeeld om aan de ras voor te leggen. In mijn beleving houd je altijd het recht van de CAO. Je blijft immers in dezelfde bedrijfstak, met dezelfde rechten en plichten en dezelfde CAO waar deze bedrijven zich aan moeten houden. Overname of niet. Ik zou het eerst proberen bij je oude werkgever, omdat zij jou op meerdere objecten hebben gezet en daar dus de consequenties voor moeten dragen. Als je bij je nieuwe werkgever op dezelfde objecten blijft zitten, zal ik zeker aankaarten dat je op basis van de CAO de reistijd en -km's vergoed wil hebben. Als ze daardoor besluiten jou nog slechts 1 object te laten houden, omdat ze geen zin hebben de CAO na te leven, als het om werknemers gaat, moeten ze waarschijnlijk nieuw personeel in dienst nemen en zijn ze duurder uit.

    Als je steeds nee te horen krijgt, gooi dan een balletje op bij ras.nl.

    Succes.

    Groet, Bart

  • senja

    Hallo,

    Hartelijk dank voor de reacties en de tip.

    Ik denk dat ik dit ga voorleggen aan het RAS.

    Ik heb de bond ook al een geraadpleegd maar die kon ook geen concreet antwoord geven.

    groetjes Senja

  • Naima van Dijk

    Ik werk al 12 jaar in de schoonmaak bij een school. Ik heb al meerdere bedrijven zien gaan en komen. Ik heb altijd ( met veel pijn en moeite ) reiskosten vergoeding gekregen. Echter nu alles duurder is geworden ( denk aan VIOLIA ) krijg ik steeds dezelfde vergoeding. 32,50 per maand. Ik moet echter het dubbele betalen. Is dit normaal of niet ?.

    Groetjes.

    Naima.