eigen schoonmaakbedrijf starten

  • jacqueline

    RPL,

    je hebt helemaal gelijk dat het geen kwaad kan om verschillende bronnen aan te boren voor informatie. Misschien voelde ik mij ook wel persoonlijk aangevallen door de opmerkingen van herman. Wij zijn echt niet over 1 nacht ijs gegaan, maar ik ben er ook wel achter gekomen dat er veel meer bij komt kijken dan je in 1e instantie kunt opzoeken en bedenken. Veel zaken kom je in de loop van de tijd achter, maar aldoende leert men. Ik ben het wel met herman eens dat je er niet te licht over moet denken. Sommige mensen denken: Ik wil een eigen bedrijf beginnen en doe dan maar een schoonmaakbedrijf, want iedereen kan toch schoonmaken??! Ja en daar gaan ze dan de fout in, want schoonmaken en ondernemen is wel degelijk een vak.

  • Ronaldicus

    Als je eigen bedrijf wilt starten dien je goed na te denken over wat je wil en hoe je dit wil bereiken.

    Informatie in winnen is hier een onderdeel van. Alles valt of staat met opdrachtggevers. Uitdaging

    is juist hoe je de eerste opdrachtgevers kunt binnen halen en behouden. Denk dat dit het lastigste

    is voor een startende ondernemer.

    Ronaldicus

  • Marieke

    Rebecca,

    Ik ben op dit moment bezig met de cursus “Eigenaar Schoonmaakbedrijf” van de NHA, erg handig en je wordt goed voorbereid op alles… misschien een aanrader? Kijk ook bij OSB en alle branchegerelateerde sites… je weet nooit wat je tegenkomt!

    Verder wil ik ook van alles opzoeken, maar inderdaad wordt je vaak tegengewerkt door zogenaamde betweters die meteen beginnen dat het allemaal niet zo makkelijk is…. dáár vraag ik niet om! Uitzonderingen als Jacqueline daargelaten uiteraard!!! (tu)

  • team

    Rebbeca,

    mail ons , en wij kunnnen je vragen beantwoorden.

    mvg,

    team schoonmaakinfo

  • Dé Herman

    Pff, nu ben ik weer negatief…

    Nog nooit negatief geweest “het is wel de bedoeling om iemand wakker te schudden en dat niet alles komt aanwaaien” Ik zie ook geen reactie meer van Rebecca?

    Het is maar hoe je het leest…

    >:D<

  • roos

    wil graag beginnen op mezelf. het manier, het geld.

  • dwars

    het dom, niet doen.

  • Ben Bremmer

    Hé dat is ook toevallig die cursus doe ik ook.

    kijk maar eens op nha plaza dan zie je me.

    Ik vind deze cursus heel goed voor als je wilt starten met een eigen schoonmaak bedrijf.

    Groetjes

    Ben Bremmer

  • Nadine

    Dag,Jacqueline

    Ik heb via deze site jullie forum gevonden over het beginnen met eigen schoonmaakbedrijf, want ik wil graag ook het zelfde beginselen, ik las dat u zelf 20 jaar ervaring mee heeft, zou u mij aub over kunnen vertellen of eventueel informatie ed, wil graag ook cursus volgen.

    Met vriendelijk groet.

    Nadine

  • salim

    Wie kan me beetje informatie geven over het starten van een schoonmaak bedrijf