eigen schoonmaakbedrijf starten

  • rebecca

    hoi ik wil een eigen schoonmaakbedrijf starten wie oo wie kan mij helpen met informatie

    alvast bedankt

    groetjes rebecca

  • Daniel

    Nummer 1001 die denkt zo maar even een schoonmaakbedrijf te starten .

    Het is hier alvaak gepost dus zou zeggen zoek maar even , vooral ook even goed de reactie's lezen!!

  • RPL

    Natuurlijk moet je dromen najagen als je die hebt.

    En als een schoonmaakbedrijf starten je droom is, oke dan moet je daar voor gaan

    Wel zegt het heel veel over je eigen ‘skills’ als je op een forum als dit je vraag neerlegt of iemand je kan helpen.

    Als je echt gedreven bent en weet waar je aan begint (een schoonmaakbedrijf starten in de huidge markt gaat namelijk echt niet zomaar hoor) dan heb je dit forum niet nodig en weet je precies waar je aan begint.

    misschien moet je het maar bij dromen houden?

    Zo niet dan kan je gewoon even googelen en je komt voldoende tegen (ook hier op het forum trouwens). En ik ben het eens met de vorige reactie: lees vooral de do's & 7 dont's

    succes

    RPL

  • jacqueline woudenberg

    Hoi Rebecca,

    Wij zijn in 2006 gestart met ons schoonmaakbedrijf en ik ben van mening dat het ook in deze tijd nog mogelijk is om te starten en ik vind het geen rare vraag die je stelt.

    Ik weet toen wij begonnen ik ook allerlei info zochten op internet, want waar begin je.

    Ik werkte bij de thuiszorg en zag daar de wachtlijsten bij de huishouding, dus wij zijn in dat gat gesprongen. Inmiddels hebben we zowel bedrijven als particulieren , 20 medewerkers en 120 klanten.

    Je kunt mij ook privé mailen als je nog vragen hebt of neem eens een kijkje op onze site

    www.schoonzoalsuwenst.nl

  • Brian Libier

    Goeie dag,

    Ik ben bezich om mijn eigen schoonmaakbedrijf te starten en zou op prijs stellen of iemand mij een aantal tips hierover kan geven .

    U kunt mij mailen op Blibier@gmail.com

    Alvast bedankt.

    Brian

  • Dé Herman

    Ik weet toen wij begonnen ik ook allerlei info zochten op internet, want waar begin je.

    Wacht dacht je van de KvK en cursus schoonmaakbedrijf starten volgens mij van de NTI

    Gauw maar weer het ondernemersdiploma invoeren!

    Suc6 Herman

  • Dé Herman

    Wacht dacht je van de KvK en cursus schoonmaakbedrijf starten volgens mij van de NTI

    Gauw maar weer het ondernemersdiploma invoeren!

    Suc6 Herman

  • Jacqueline

    Herman, waarom zo negatief?

    Vind je het geen goed idee dat iemand voor dat die met een bedrijf begint zorgt dat hij zo veel mogelijk informatie verzamelt om tot een goed besluit te komen?

    En dan lijkt mij internet een goede plek om wat informatie te verkrijgen en Rebecca hoopt dan dat er medeondernemrs zijn die weten hoe moeilijk het is en waar zij zelf tegen aan zijn gelopen en daarom de juiste tips kunnen geven.

    Ik vind dat je erg negatief doet over het verzamelen van gegevens en je hebt het zelf over een ondernemersdiploma, terwijl je niks weet van haar of mijn situatie.

    Van Rebecca weet ik het ook niet, maar wat mij betreft weet ik dat ik veel gehad heb aan internet voor we het bedrijf gingen beginnen.Mijn man had ruim 20 jaar ervaring in de schoonmaak en beide hadden we diploma's van de SVS en daarnaast heb ik een managementopleiding afgerond en hier veel ervaring in.

    Maar op het moment dat je een eigen zaak wil beginnen heb je iets meer informatie nodig en ik kan nu met een gerust hart zeggen dat wij een goed kwalitatief schoonmaakbedrijf hebben met inmiddels 20 medewerkers die allemaal erg betrokken zijn bij de zaak en daarnaast 120 opdrachtgevers. En dit gun ik iedereen die dit wil

  • RPL

    ach Jacqueline,

    Herman is nu eenmaal altyijd een beetje negatief (zit waarschijnlijk in de aard van het neestje of het is gewoon z'n hobby om zoveel mogelijk reacties los te kweken….?)

    Of zit het in het feit dat een ieder die een schoonmaakbedrijf wil beginnen meteen als een (indirecte) bedreiging voor hem voelt?

    Alleen Herman weet het antwoord.

    Blijft wel overeind dat je echt niet zomaar een schoonmaakbedrijf kan beginnen, en veel mensen denken dat wel zo gemakkelijk gaat………………

    Met info inwinnen via diverse kanalen is idd niet mis………………..

    RPL

  • RPL

    ik bedoelde in het vorige bericht uiteraard ‘altijd’ en aard van het ‘beestje’

    krijg je als je vanaf een iphone met dikke vingers tikt (:P)