hotel schoonmaak

• senna

hallo,

mijn vraag is over het hotel schoonmaken, nou werk ik af en toe in een hotel, nou kreeg ik te horen dat we per kamer uitbetaalt kregen dat is toch onmogelijk?

voor een blijver moet die kamer ongeveer 10 minuten klaar zijn en een checkout krijg je 20 minuten ervoor om schoon te maken bedden opmaken etc.. nou werken we met 6 personen en de hotel heeft ongeveer 50 kamers dat wordt verdeeld over 6 personen is toch eigenlijk niet correct? dat mag toch niet? ieder krijg toch per uur uitbetaalt?

en ook als wij van en naar een object moeten werken wordt dat loon verdeeld, ik vind dat ieder zijn eigen uren moeten krijgen en niet dat die uren worden verdeelt, dat kunnen ze toch niet maken? weet iemand hopelijk er iets meer van af? zou graag willen weten hoe dat allemaal in elkaar zit. ik heb het idee dat wij worden belasert.

gr senna

• Jan Kampherbeek

Helaas komt het in de hotel schoonmaak nog vaak voor dat er per kamer betaald wordt. Soms laat men zelfs de gang er nog bijdoen zonder te betalen. Het mag niet. Je moet gewoon voor de uren die je werkt betaald worden.

Ook moet je van te voren weten wanneer je moet werken.

Mijn advies is om zelf goed bij te houden hoeveel tijd je werkt. Schrijf elke dag de begin en eindtijd op,

reken zelf uit hoeveel uur dat is en kijk of je die uren ook betaald krijgt. Krijg je minder schakel dan je vakbond in.

Wij vorderen het tekort vaak met succes.

Helaas zijn er nog veel te weinig hotel schyoonmakers die tegen dit soort praktijken ageren.

Jan Kampherbeek CNV schoonmaak

j.kampherbeek@cnv.net

• senna

hallo,

voortaan zal ik de gewerkte uren noteren, vooreen had ik van 08:30 tm 16:30 gewerkt en ik zag of iets weinig van terug.

ik zal wederom goed opletten en toch zal ik er werk van maken, want zo is het het niet langer vol te houden en dan nog eens

sávond weer pandjes schoonmaken dan ben ik weer laat thuis ongeveer 20:00 a 22:00 uur.

• Mike2

Beste Senna,

Stop hiermee!!!! Zoek een andere baan. Dit is slavenarbeid. Ik weet niet in welke regio je woont, maar langzaam maar zeker is er iets meer werk. Schrijf je desnoods in bij uitzendbureau's.

Succes,

Mike

• Samir

Beste Mike en Senna,

Slavenarbeid moeten wij echter met alle middelen bestrijden. Dat Senna in zulke omstandigheden moet werken is onacceptabel. Ik hoop toch dat Senna hier iets tegen kant doen om ook haar collega's van zulke werkomstandigheden te verlossen. Weg gaan is een makkelijk oplossing, ik zou willen dat ze hier tegen gaat strijden. Binnen FNV Bondgenoten weet ik iemand die Senna bij deze strijd goed kan ondersteunen en zijn naam is Said. Ik raad je echt aan om hem te mailen s.afalah@bg.fnv.nl. Verwijs gerust naar mijn naam Samir van Shell Den Haag.

Sterkte met je strijd Senna.

Samir

• gijs de bont

kijk op http://www.

het is heel eenvoudig om na te gaan dat er tijd nodig is voor een oprimale reiniging van een hotel / hotelkamer / hotelsanitair

m vr groet

gijs de bont

Dit bericht is aangepast door de moderator schoonmaak.startpagina.nl/prikbord in verband met een ongewenste reclame , zoals staat beschreven in de huisregels van dit forum.

• anoniem

Hallo

mijn vraag luid als volgt: het hotel waar ik werk wil mij in eigen beheer nemen zodat het schoonmaakbedrijf waar ik nu door uitbesteed word kan verdwijnen.

dit stuit nogal op problemen bij het schoonmaak bedrijf,want het eerste halfjaar zou ik niet in dienst kunnen komen van het hotel!

is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en hoe dit op te lossen?

met vriendelijke groet.

• Rob

En weer een schoonmaaktak die denkt dat schoonmaakwerk gelijk staat aan slavenarbeid, vooral onze vriendelijke hotelmagnaat v.d. Valk is hier heel goed in.

Een kamer binnen 10 minuten schoonmaken en bij een wissel binnen 20 minuten is schandalig en niet alleen voor de betreffende schoonmakers (sters) hoe zit het met de kwaliteit ?

Ook als regelmatige bezoeker van hotels valt het mij op dat de kwaliteit van de schoonmaak schrikbarend slecht is.

• dwars

Ga toch kamperen ,lekker in de natuur !

• dwars

Een Auto wordt ook in 1 dag gemaakt en daar klaagt niemand over !