artikel 50 cao

• karin

Goed gezegd hans!, ik wordt ook doodziek van het vooroordeel dat alle ondernemers over de rug van werknemers rijk willen worden. Dit was misschien 50 jaar geleden zo, maar tegenwoordig heeft het personeel het vaak beter en heeft meer rechten dan de ondernemer zelf (zie ook de telegraaf van vandaag). Wanneer wordt men nou eens eerlijk bij de vakbonden en politiek: er zijn ook gewoon veel mensen die niet willen werken en totaal geen motivatie en mentaliteit hebben. Gelukkig niet iedereen hoor, ik heb een aantal hele fijne mensen in dienst en die krijgen dan ook extra beloningen.

• j.kampherbeek

Beste mensen,

Ik ben als vakbondsbestuurder 10 jaar werkzaam in de schoonmaaksector en weet wat er speelt. Helaas is het zo dat er nog de nodige wild west bedrijven in de sector werken. voorbeelden genoeg. Voor fatsoenlijke bedrijven is het ook vervelend dat er zich binnen de branche de nodige cowboys aan het werk zijn. Als werkgevers en werknemers hebben we twee jaar geleden een imago campagne gestart ( De schoonmaker maakt het mogelijk). Het lijkt me beter om daar gezamenlijke wat aan cowboy praktijekn te doen te doen dan om ons als onrealistische mensen zonder verstand van zaken af te schilderen. Als werkgevers en werknemrs hebben we twee jaar geleden een imago campagne gestart ( De schoonmaker maakt het mogelijk)

Artikel 50 is niet voor niets in de CAO gekomen. De geschiedenis van het artikel kan ik juliie vertellen. Ik ben best bereid om onze visie op de schoonmaaksector eens uitgebreid uit de doeken te doen. Nodig me eens uit j.kampherbeek@cnv.net

Goed personeelsbeleid is vaak nog ver te zoeken. Vakbonden en werkgeversorganisatie doen hun best om dat te veranderen.

kijk b.v. eens op www.zowerkjeprettiger.nl

• karin

Geachte heer,

vind het heel sportief van u dat u de discussie niet uit de weg gaat. Heb u inmiddels een e.mail gestuurd.

karin

• A. Ulusoy

Het bedrijf moet kunnen aantonen dat de personeel van hem op zelfde project langer werk zaam zijn.volgen artiekel 50 van de cao schoonmaak en glazenwasser.

u kunt het cao lezen in www.ras.nl

het bedrijf is verpliecht alle gegevens te door te geven