Spaaruren

• Ron

Er is over dit onderwerp al heel wat gezegd en geschreven maar toch is mij iets nog niet helder.

Stel ik werk op een school voor 10,00 uur per week op basis van 40 weken per jaar. Totaal dus 400 uur per jaar.

Hoe werkt die spaaruren regeling dan wanneer ik ook inkomen wil hebben in de twaalf vrije weken van de school. Moet mijn werkgever dan bijvoorbeeld maar 8 uur per week uitbetalen en 2 uur reserveren zodat ik die gereserveerde uren kan laten uitbetalen wanneer ik vrij wil in een vakantie?

Of moet mijn werkgever gewoon mijn 400 uur per jaar delen door 52 weken (= 7,69 uur per week) en mij die het hele jaar door betalen?

Of is er een rekensom om de te reserveren uren te bepalen?

Ben eens benieuwd?

Bvd.

Mvg Ron

• Jan

Het ligt nog wat ingewikkelder. want naast 400 uur werken heb je dan 40 uur vakantie. Dan is het zo dat op officiële feestdagen je vrij hebt met behoud van salaris ( zeg ongever 5 per jaar) dat is 10 uur.

​Over die uren ( 40 vakantieuren en 10 feestdagen) krijg je ook weer vakantie 5 uur. die 5 uur levert ook weer 0,5 uur op

​totaal dus op jaarbasis 445,5 uur. Dat deel je door 12 of 13 ( bij 4 weken).

​Dat zijn de uren die je per periode uitbetaald krijgt.

​mijn ervaring is dat de officiële feestdagen nogals eens vergeten worden bij de berekening.

​Jan Kampherbeek

​CNV Schoonmaak

• Ron

aah, oké dat maakt het weer wat duidelijker voor mij. Dank je wel voor de info Jan.