Recht op volledig salaris??

• airia

Hallo.

Ik werk sinds 20 jaar bij een groot schoonmaakbedrijf ..Mijn werkuren bedragen 7.50 per dag. In september 2015 ben ik op een ander object gaan werken ivm uitval van de toenmalige schoonmaakster… Het betrof een aanbesteding van de Gemeente.(3.50 uur)

Nu is het overgenomen door een ander schoonmaakbedrijf en mij is aangeboden om te blijven.

Ik heb dit afgeslagen,ondanks dat ik het een heel leuk object vind en een fijne relatie daar heb opgebouwd. 

Mijn man is pas overleden en ik heb dus 3 pensioentjes van hem en mijn eigen salaris.

Als ik het aanbod aan zou nemen,werk ik waarschijnlijk alleen voor de belasting en mijn loon wordt daardoor dan ook veel lager .

Ik heb mijn oude werkgever ( Objectleider) gevraagd of er een ander pand voor mij is.. Ik krijg totaal geen info van die man..sterker nog.. Hij heeft me geblokkeerd op zijn whats app.. reageerd niet op mails ,etc.. Wat gebeurd er nu als er (nog) geen ander pand beschikbaar is?..Krijg ik mijn gewone salaris?..Of krijg ik alleen het salaris over de 4 uur die ik werk op een ander pand?

Wat kan ik eventueel zelf regelen?

Alvast bedankt..

• Jan

Tsja,

De eerste vraag die bij mij opkomt is of je het aanbod terecht hebt afgeslagen. De veronderstelling dat je dan alleen voor de belasting werkt klopt n.l. niet. De belasting kijkt niet bij wie je werk maar hoeveel inkomen je op jaarbasis hebt. Je totale loon blijft hetzelfde. Je oude werkgever moet wel vervangend werk zoeken voor de uren die je niet mee overgaat. Ik weet niet of dat vervangend werk er is.Het verstandigste is om het niet bij de objectleider te laten maar zelf contact met personeelszaken te zoeken.Zij horen de regels te weten en kunnen helpen bij een oplossing. Mocht je er niet uitkomen neem dan maar even contact met mij op.j.kampherbeek@cnvvakmensen.nl Jan KampherbeekCNV schoonmaak

• airia