Recht op volledig salaris??

• airia

Hallo.

Ik werk sinds 20 jaar bij een groot schoonmaakbedrijf ..Mijn werkuren bedragen 7.50 per dag. In september 2015 ben ik op een ander object gaan werken ivm uitval van de toenmalige schoonmaakster… Het betrof een aanbesteding van de Gemeente.(3.50 uur)

Nu is het overgenomen door een ander schoonmaakbedrijf en mij is aangeboden om te blijven.

Ik heb dit afgeslagen,ondanks dat ik het een heel leuk object vind en een fijne relatie daar heb opgebouwd. 

Mijn man is pas overleden en ik heb dus 3 pensioentjes van hem en mijn eigen salaris.

Als ik het aanbod aan zou nemen,werk ik waarschijnlijk alleen voor de belasting en mijn loon wordt daardoor dan ook veel lager .

Ik heb mijn oude werkgever ( Objectleider) gevraagd of er een ander pand voor mij is.. Ik krijg totaal geen info van die man..sterker nog.. Hij heeft me geblokkeerd op zijn whats app.. reageerd niet op mails ,etc.. Wat gebeurd er nu als er (nog) geen ander pand beschikbaar is?..Krijg ik mijn gewone salaris?..Of krijg ik alleen het salaris over de 4 uur die ik werk op een ander pand?

Wat kan ik eventueel zelf regelen?

Alvast bedankt..

• Jan

Tsja,

De eerste vraag die bij mij opkomt is of je het aanbod terecht hebt afgeslagen. De veronderstelling dat je dan alleen voor de belasting werkt klopt n.l. niet. De belasting kijkt niet bij wie je werk maar hoeveel inkomen je op jaarbasis hebt. Je totale loon blijft hetzelfde. Je oude werkgever moet wel vervangend werk zoeken voor de uren die je niet mee overgaat. Ik weet niet of dat vervangend werk er is.Het verstandigste is om het niet bij de objectleider te laten maar zelf contact met personeelszaken te zoeken.Zij horen de regels te weten en kunnen helpen bij een oplossing. Mocht je er niet uitkomen neem dan maar even contact met mij op.j.kampherbeek@cnvvakmensen.nl Jan KampherbeekCNV schoonmaak

• airia

Dank je wel voor je snelle antwoord.. Wat ik eigenlijk bedoel met voor de belasting werken is deze.. Door oa de pensioentjes van mijn man en mijn salaris, moet ik 2100 euro betalen aan inkomsten belasting..Op zich niet erg ,omdat ik dat waarschijnlijk ook gehad heb..Maar ik mag natuurlijk maar bij 1 bedrijf loonheffing toepassen ,dus ga ik straks dan niet nog meer betalen?

Mijn huidige werkgever zegt ook dat ik niet in aanmerking kom voor overname omdat ik er pas sinds september 2015 zit. 

Ondanks mijn eerdere afwijzing heb ik gisteren toch een brief gehad van de nieuwe schoonmaakservice met de mededeling dat zij telefonisch contact met mij hebben gehad (nee)..naar aanleiding daarvan is er een afspraak gemaakt voor dinsdag 24 mei 2016 van 13.30 tot 15.30..  met alle documenten, pasport etc..Ik weet van geen telefoontje..maar toch!.. Wat is slim?

Ik ga maandag zeker contact opnemen met personeelszaken.. (ik heb je emailadres vast in emailcontacten gezet)

Groetjes, Airia.

• Jan

Een gesprek aan gaan is altijd nuttig. Als je meer mogelijkheden hebt dan heb je wat te kiezen. Mijn advies is dna ook om naar dat gesprek te gaan.Hoe het preceis met de belasting zit wil ik nog wel een keer uitleggen maar dat kost me nu teveel ruimte. Jan Kampherbeek

• airia

In ieder geval bedankt Jan.. Ik laat weten wat er uit gekomen is.. Brief was ook te laat hier binnen..de 24e is al geweest,maar ik ga ze morgen gewoon even bellen.. Dank je wel !!

• jeff

Dat met de belasting is eigenlijk heel simple de heffingskorting word toegepast over je totale loon aan het eind van het jaar.

Alleen om te voorkomen dat je te veel korting krijgt als je bij meerdere werkgevers werkt wordt dit toegepast bij de werkgever waar je de meeste uren maakt.

Bij de overige wordt er meer belasting afgedragen.

Aan het eind van het jaar vul je je aangifte in en over het totaal van je loon van dat jaar wordt berekend of er teveel belasting is betaald.

Meestal is dit ook het geval en krijg je dus geld terug.