Ontslagen

• daan54

Hallo ik heb een vraag. Ik ben helemaal nieuw in de schoonmaak dus weet niet wat allemaal wel en niet mag.

ik ben 54 en ben 17 april begonnen bij een schoonmaakbedrijf. Ik kreeg een min max contract en me uren zou ik nog doorkrijgen omdat ze niet precies wisten hoe of wat. Ik heb inmiddels mijn salaris van € 10,94 bruto van april netjes ontvangen. Maar ik wordt nu ontslagen omdat ik met 3 personeelsleden ruzie hebt gehad en ik pas niet in het team. Maar ik zou een jaarcontract krijgen en ik heb nog niets getekend. Mag ze me nu wel ontslaan zonder dat ik een contract heb?

• jeff

Mondeling contract is ook rechts geldig schrifelijk is altijd beter dan staat het vast op papier.

Je hebt het over een jaarcontract dan zal er wel een proefrijd aangekoppeld zitten.

Hier kan je wel wat over vinden in de cao schoonmaak. Kijk eens bij www.ras.nl

• Jan

Helaas is het zo dat als je minder dan 2 maanden werkt er volgens de CAO een proeftijd is. In een proeftijd kunnen werkgver en werknemr zonder reden de arbeidsovereenkomst beëindigen.