Laat met betalen

  • yahoo

    Beste mensen, het valt mij op (eigen ervaring) dat veel schoonmaakbedrijven erg laat zijn met salaris uitbetaling.

    Meestal pas in de eerste dagen van de nieuwe maand, ik werk nu ergens daar kan ik het tot de 10de verwachten, dat is toch niet normaal?

    In mijn geval geen man over boord omdat het extra is maar wat als je full time bij dit bedrijf werkt? ik heb mijn salaris van Juli nog niet ontvangen, gezien de recessie en een minimum inkomen als schoonmaker ga ik er van uit dat de meeste van ons niet duizenden op onze rekening hebben staan, de mensen die daar dus full time werken zitten dit weekend ook nog zonder salaris.

    Ik vind dit echt niet kunnen, of ben ik nou lastig?

    Ik heb er een keer naar gevraagd en het antwoord was, wij hebben veel tijd nodig om van al die mensen alles uit te rekenen, ja Duhhh ik werk elke week 10 uurtjes hoe moeilijk is het?

    grt Yvonne

  • Jan Kampherbeek

    Volgens de CAO (artikel 25) moet de werkgever de lonen binnen een week na afloop van de loonperiode ( 4 weken of maand) betalen.

    Dat lukt de meeste bedrijven. Het zijn wel steeds dezelfde bedrijven die het niet lukt. Mij lijkt er dan iets fout in de administratie.

    Je werkgever wijzen op de verplichting uit de CAO en anders je vakbond inlichten.