nieuwe cao

  • Glenn

    Wanneer is het nu definitief ? dacht altijd dat het 1 juli 2014 was maar nu blijkt 1 of andere minister moet het nog officieel tekenen

    en dan pas gaat het in…

    Groet glenn

    P.s baas is niet aangesloten bij OSB

  • Glenn

    Hallo jan kampherbeek

    Kun je misschien vertellen wanneer het definitief is en de minister gaat/heeft getekend ????

    Is erg belangrijk ivm dat ik werk voor Payroll berdrijf en werkgever wil wachten tot zei het groene licht geven

    Gr Glenn

  • Jan Kampherbeek

    Ik zal het melden als het definitief is.

    Wel vreemd dat je werkgever het niet nu al wil geven.

    Kijk ook even naar:

    http://www.cleantotaal.nl/opinie/N10N117/Opinie/Jan-Kampherbeek-AVV-en-goed-fatsoen

  • glenn

    Oke ik wacht , net als vele collega,s die ook werken voor een payroll bedrijf

    vraag..toen wij 1.5 jaar geleden nog niet voor een payroll bedrijf werkten , was mijn baas ( geen lid osb )

    erg snel met invoeren cao loonsverhogingen o i d

    nu wacht hij af tot het getekend is….waarom zou hij het doen…speelt payroll hierbij een rol ?

  • Jan Kampherbeek

    Of payroll een rol speelt weet ik niet.

    Echter je baas krijgt een factuur van het payrollbedrijf voor de uren die jullie werken. Een hoger loon voor jullie betekend, bijna automatisch, ook een hoger bedrag van het payrollbedrijf. Feitelijk draait je baas natuurlijk gewoon op voor de loonsverhoging. Het payrollbedrijf is niet meer dan een doorgeefluik met als negatieve bijkomstigheid dat het in dat doorgeefluik wel de rechten van werknemers ( probeert) te verminderen.

    Het schoonmaakbedrijf moet de loonsverhoging doorberekenen aan de klant. die heeft daar vaak ook geen zin in en zo houdt iedereen elkaar gevangen met de schoonmaker als degenen die de dupe is.

    Je baas bepaalt feitelijk wanneer je de loonsverhoging betaald krijgt.

    Of dat terecht is weet ik niet op basis van deze gegevens.

    Groeten,

    Jan Kampherbeek

  • glenn

    Bedankt voor je reactie

    Hoor van u wanneer minister tekent…wanneer verwacht u dat J Kampherbeek ??

  • glenn

    RAS Gebeld en die zei, als de minister binnenkort tekent

    Dan doet een payroll bedrijf niet aan…terugwerkende kracht 1 juli ,14

    Klopt dit verhaal ??

  • Jan Kampherbeek

    De CAO schoonmaak is vanaf zaterdag 13 september algemeen verbindend heeft het ministerie laten weten.