nieuwe cao

  • Fred

    Hallo, ik werk full time als all round schoonmaker bij een klein schoonmaakbedrijf en verdien meer dan het basisloon. In de nu afgesloten cao geld een verhoging van het basisloon per 1 juli van 2%. Geld dit dan ook echt alleen voor dit basisloon of krijgen mensen die daar al boven zitten ook die 2% verhoging? Mijn werkgever heeft afgelopen week al aangegeven dat iedereen bij ons al ruim boven de basis zit en zij geven ons die 2% per 1 juli dan ook niet. Vr gr Fred

  • Jan Kampherbeek

    Dat klopt niet. Het gedeelte van je loon dat uit het basisloon bestaat. Moet gewoon met 2% worden verhoogt.

    bijvoorbeeld zit je in de loongroep 2 plus 5% dan is je basisloon € 11,89. Is je feitelijke loon € 12,50 dan moet over € 11,89 2% verhoging worden betaald en over de rest niet.

    De nieuwe loontabellen komen deze week op de site van de RAS.

    Mocht je werkgever het niet willen betalen neem dan contact op met je vakbond.

    Jan Kampherbeek

    CNV schoonmaak

  • Fred

    Hoi Jan, dank je wel voor je antwoord. Ik had hier al een vaag gevoel over. Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben en kan ik actie ondernemen!

  • glenn

    Is de cao schoonmaak rond ?

    Geen loonsverhoging gekregen deze maand omdat werkgever zegt….het is een principe akkoord en nog niet rond

    Cao-akkoord: lonen gaan omhoog, wachtdagen verdwijnen

    CNV Vakmensen heeft met werkgeversorganisatie OSB een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor de 150.000 schoonmakers in Nederland. “Een goed akkoord: de lonen gaan omhoog en de wachtdagen bij ziekte verdwijnen”, meldt onderhandelaar Jan Kampherbeek van CNV Vakmensen. “Het gaat om bovendien een cao met een lange looptijd van drie jaar. De schoonmakers weten de komende jaren waar ze aan toe zijn.”