Kostprijs per uur

  • Abdel

    Goedenavond,

    Ik heb een vraag. Waaruit bestaat een kostprijs uit?

    Bruto uurloon plus werkgeverslasten en middelen en materialen, toezicht en winst.

    Maar de kale kostprijs en werkgeverslasten is moeilijk voor mij in te schatten. Dus iemand krijgt 11 euro bruto per uur. Op wat moet je rekenen als de werkgeverslasten erbij komen? Is er hier een bepaalde omrekenfactor voor?

    Wie kan mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt.

    Abdel

  • henk

    Helaas komen er wel iets meer variabelen bij. Denk ook maar eens aan de pensioenpremie, vervoerskosten, reserveringen vakantiegelden/ reservering ziektegelden, opleidingskosten, eventuele verzekeringspremies ed.

    mijn advies: geef vooraf iets geld uit en zoek een goede boekhouder/ accountant die je advies geeft en al deze gegevens kan berekenen

  • Abdel

    bedankt Henk voor je reactie. De percentages van werkgeverslasten, vakantiedagen, vakantiegeld etc wil ik eigenlijk weten.

  • joep

    Een aantal dingen kan je heel makkelijk zelf opzoeken. Bij www.ras.nl vind je de cao voor de schoonmaak. Lees die maar eens goed door en je komt al een heel eind.

  • WimNl54

    Met factor 1,60 op het brutoloon kom je aardig in de buurt van de totale loonkosten.