opdrachtgevers hoe kom ik eraan

  • Driss

    Hoi

    Ik heb sinds kort een uitzendbureau dat zich richt op schoonmaakwerk, werk in de bouw of haven en evt in de productie.

    ik heb ervaren kandidaten in deze braches,maar waar ik tegenaan loop is het tekort aan opdrachtgevers.

    Ik wil zo graag een succes maken van mijn uitzendbureau maar het valt erg tegen.

    ik kom nergens binnen, in de schoonmaak is het lastig om aan een opdracht te komen, dit geld ook voor de bouw.

    Ik zou daarom ook heel graag wat hulp kunnen gebruiken van mensen die ervaren zijn in dit gebied.

    Wat kan ik doen om aan opdrachtgevers te komen. Hoe pak ik op de juiste manier dit aan.

    Alvast bedankt voor uw hulp

  • henk

    Driss,

    Het blijkt dat dit dus niet de juiste manier is om te leren hou je klanten kunt werven. Op zich ook helemaal niet vreemd.

    Dit geldt niet alleen voor schoonmaakbedrijven maar ook in de bouw is het niet anders

    1: er is op dit moment door de vele (schoonmaak) bedrijven die omvallen echt geen tekort aan personeel met ervaring

    2: geen enkele werkgever gaat op dit moment in zee met een uitzendbureau dat hij/zij niet kent of al duidelijk aangeeft geen ervaring in de branche te hebben.

    3: meestal zijn de kosten van uitzendkrachten in vergelijking met eigen personeel te hoog, juist omdat cao schoonmaak verplicht stelt dat uitzendkrachten ook betaald worden volgens cao schoonmaak, tel hierbij dan de factor voor het uitzendbureau en je zit zo boven de kosten voor eigen personeel.

    4: als het uitzendbureau niet de cao schoonmaak naleeft is het schoonmaakbedrijf verantwoordelijk en niemand heeft zin in een extra boete.

    voor het positieve kan ik alleen maar zeggen: blijven proberen en na heel veel lopen en praten, zal er ooit wel iemand met je in zee willen gaan en het proberen