Soms kan je niet anders

  • Daan

    Ik zie steeds meer schoonmaakbedrijven die er op tegen zijn dat er schoonmaakbedrijven werken voor rond de € 18,00 pu. Maar soms kan het niet anders als je wil overleven. Ik lever goede kwaliteit, maar reken toch echt € 18,00 per uur. Ik zou het ook liever anders zien.

    Groeten

    Daan

  • henk

    Daan,

    wees nou eerlijk, voor € 18.00 per uur kun je geen kwaliteit leveren als je ook je mensen nog fatsoenlijk wil betalen en niet als een slavendrijver tekeer wil gaan.

    je zult dus voor dit bedrag minimaal 1 keer je eigen regels moeten overtreden, dus niet mauwen je doet er bewust zelf aan mee.

    Wanneer je nu zou kiezen om het werk niet uit te voeren voor dit bedrag, ja dan heb je recht van spreken

  • Daan

    Ik lever prima kwaliteit. Gebruik nieuwe spullen en niets van de Aldi zoals je vaak ziet. Ik loop de tijd die ik heb afgesproken. Maar als ik keer op keer een offerte moet uitbrengen en steeds te horen krijg veel te duur, tja wat moet ik dan? Een baan gaan zoeken in deze tijd? Ik geef toe dat ik ook werk heb waar ik ronde de € 21,00 per uur zit. Maar het is pompen of verzuipen Henk

    P.S Henk,

    Moet wel zeggen dat dit in de onderaanneming is!

  • Piet

    Heb jij personeel of ben jij alleen? Wat hou jij over als je 18 euro vraagt en met personeel werkt?

  • christa

    Dat zit ik me hier nu ook af te vragen….??

    Het personeel kost een werkgever al veel meer dan alleen het uurloon, dan heb je nog je materialen en middelen….

    Op die 18 ‘eurie’ moet geld toe gelegd worden.

  • Piet

    Ik heb even gekeken wat iemand mij kost die 10,70 bruto per uur krijgt.

    Dat is 15,99 euro. Hierin zit 8% vakantiegeld en ook 10% voor de vakantie uren.

    Waar nog geen rekening mee gehouden is zijn:

    - feestdagen die wel doorbetaald moeten worden maar de klant niet betaald

    - ziekteverzuim 3% mag je zeker rekening mee houden

    - afschrijving materialen

    - schoonmaakmiddelen

    - kerstpakket

    - kado bij verjaardag

    - bedrijfskleding

    - bij sommige klanten veiligheidsschoenen

    - betaalde vergaderingen (4x per jaar)

    - kantoorkosten, automatisering, accountantskosten etc…etc….

    Wij rekenen dat een personeelslid ons 21 euro kost. Bij grote klanten (meer dan 20 uur per week) is ons uurtarief 23,50 en bij minder dan 20 uur 25 euro.

    18 euro per uur kan ook alleen maar als je geen personeel inzet maar dit zelf doet. Blijft nog de vraag of je voor dit bedrag een fatsoenlijk pensioen kan opbouwen, arbeidsongeschikheidsverzekering kan regelen en ook nog een aantal weken op vakantie kan.

    Vooral pensioen en arbeidsongeschikheidsverzekering komt men pas achter als je het nodig hebt. Maar dan is het te laat….

  • Daan

    Uiteraard werk ik zonder personeel. Geloof we allemaal niet hoeven te rekenen om te zien dat dit uurtarief niet mogelijk is met personeel toch? Maar dan nog blijft het erg laag voor de kwaliteit en service die ik geef.

    Maar goed, we kunnen nu allemaal geen zeuren en hier hele berekeningen gaan neer zetten. Zolang de grote jongens het voor minder kunnen, zal ik wel moeten. Maar goed, ik geloof dat er over dit onderwerp wel genoeg is gesproken eigenlijk :-)

    Daan