Ik heb even gekeken wat iemand mij kost die 10,70 bruto per uur krijgt.
Dat is 15,99 euro. Hierin zit 8% vakantiegeld en ook 10% voor de vakantie uren.
Waar nog geen rekening mee gehouden is zijn:
- feestdagen die wel doorbetaald moeten worden maar de klant niet betaald
- ziekteverzuim 3% mag je zeker rekening mee houden
- afschrijving materialen
- schoonmaakmiddelen
- kerstpakket
- kado bij verjaardag
- bedrijfskleding
- bij sommige klanten veiligheidsschoenen
- betaalde vergaderingen (4x per jaar)
- kantoorkosten, automatisering, accountantskosten etc…etc….
Wij rekenen dat een personeelslid ons 21 euro kost. Bij grote klanten (meer dan 20 uur per week) is ons uurtarief 23,50 en bij minder dan 20 uur 25 euro.
18 euro per uur kan ook alleen maar als je geen personeel inzet maar dit zelf doet. Blijft nog de vraag of je voor dit bedrag een fatsoenlijk pensioen kan opbouwen, arbeidsongeschikheidsverzekering kan regelen en ook nog een aantal weken op vakantie kan.
Vooral pensioen en arbeidsongeschikheidsverzekering komt men pas achter als je het nodig hebt. Maar dan is het te laat….