Hallo allemaal,
Graag wil ik wat advies vragen omtrent een overname.
Is het gebruikelijk dat er nog geen maand voor de overname , contractwisseling papieren worden verzonden, door de verliezende partij, naar de medewerker.
Je moet dan aangeven of je wel of niet mee wilt gaan , met alle consequenties van dien.
Je wordt dan geconfronteerd met misschien een andere werkplek veel verder qua reisafstand, of in het ergste geval een ontslagvergunning.
In de brief staat ook nadrukkelijk vermeld, dat er eventuele problemen kunnen ontstaan bij het aanvragen van een ww uitkering, want je hebt immers een arbeidsovereenkomst, die door de verwervende partij is “aangeboden” geweigerd.
Wat nu, een arbeidsovereenkomst aangeboden?
Er is in dit geval nog helemaal geen arbeidsovereenkomst aangeboden!
Het meest merkwaardige is dat er van de verwervende partij nog helemaal niets is vernomen, geen aanbod gekregen, vreemd ze weten ook van niets binnen het bedrijf en leidinggevende is met vakantie, terwijl de overname al binnen een maand gaat gebeuren.
Ik krijg de indruk dat de medewerker, door de verliezende partij sterk onder druk wordt gezet, dmv die contractwisseling papieren, je moet ook binnen 2 weken reageren.
Graag wil ik vragen of het wettelijk en juridisch verplicht is dat je op zo'n korte termijn moet reageren, terwijl er nog geen schriftelijk aanbod is geweest van de verwervende partij en is dit een standaard procedure?