klant wordt overgenomen

• bert

Goede dag,

Heb een schoonmaakbedrijfje en nu wordt een klantje van me overgenomen door een grote jongen.

Nu laat ik dit werk al 12 jaar doen door een vast iemand in onderaanneming,

Nu weet ik dat als die iemand in loondienst bij me geweest dat de andere partij hem over moet nemen.

Mijn vraag is of dit ook in mijn geval telt. Het is maar 2 uur per week, maar hij wil het werk eigenlijk niet kwijt.

Alvast bedankt.

Groeten Bert

• Loon

Hoi Bert,

Wat ik jammer vind is dat je spreekt over schoonmaakbedrijfJE en klantJE. Dit komt op mij over alsof je geen respect hebt voor je eigen werk terwijl ik het juist een hele prestatie vind dat je een eigen schoonmaakbedrijf hebt met klanten die al 12 jaar jouw klanten zijn!!!

Inhoudelijk denk ik dat er wellicht een kleine kans is dat jouw onderaannemer het werk blijft houden en dat is als hij in dienst gaat bij de nieuwe schoonmaakdienstverlener. (Medewerker volgt dan het werk) Dit is trouwens mijn eerste ingeving, zonder het uitgezocht te hebben. Ik dnek dat Jan Kampherbeek hier meer over kan vertellen hoe dit wettelijk in elkaar steekt. Ook ik ben hier benieuwd naar.

Groet,

Loon

• samsamsara

Misschien is dit weer iets heel anders, maar hoe zou het zitten als Bert daar zelf zou werken en niet de onderaannemer en Bert zou ZZP-er zijn.

Is hij dat pand dan gewoon kwijt of………………. volgt hij dan ook het werk en blijft op het pand werkzaam maar wel in dienst van het nieuwe schoonmaakbedrijf.

• henk

samsamsara,

helaas overnamebeding in cao geld alleen voor personeel. En ook die moeten dus aan voorwaarden voldoen. (geen objectleiding/ stafmedewerker ed, anderhalfjaar werkzaam op object ed)

Dus de onderaannemer valt buiten boord maar ook de zzp-er. En helaas het is juridisch bijna niet hard te maken wat “loon” zegt. persoon volgt werk kan alleen juridisch gelden bij overname bedrijf (dus bert zijn bedrijf zou moeten overgenomen worden door zijn opdrachtgever)

• nico2

Weet genoeg, bedankt voor het meedenken

Groeten Bert