Alleen werken

• Kersenkind

Hallo,

Sinds December jl. werk ik op een andere vestiging in de avonduren alleen. Daar werk ik 3.5 uur per avond.

Nou vraag ik me af of dit mag?

• Christa

Het mag dat je daar alleen werkt. Of dat in alle gevallen wijs is…? Als panden erg afgelegen liggen en bovendien slecht verlicht zijn, dan zetten wij daar met oog op de veiligheid van onze mensen altijd twee collega's op.

Dat is geen voorgeschreven regel maar wel iets, wat wij binnen het bedrijf hanteren.

• De Herman

Gewoon met een thuisblijverskaart werken!

• Kersenkind

@ De Herman

Wat bedoel je met een thuisblijverskaart?

Ik heb wel een kaart met de werkzaamheden die ik moet doen. Bedoel je dat?

• Kersenkind

Het is midden in een woonwijk en ik moet me telefonisch aan en af melden. Verder moet ik het pand afsluiten met een code en de deur afsluiten met een tag. En je kan er niet zomaar naar binnen als je geen sleutel hebt. Dus die heb ik ook.

Maar zat het me gewoon is af te vragen gezien het vaak ook niet mag met veel beroepen.

• Loon

Ben je wel op de hoogte van de calamiteitenprocedure. Wat als je iemand in comatueuze toestand op de toilet vindt, of als je van de trap afvalt, of ontkalker in j ogen krijgt en niets ziet……

Ik bn geen doemdenker, maar vaak komt ht voor dat mensen op sleutelpanden niet op de hoogte zijn van de calamiteitenprocedure. Ik hoop dat je dit plan nooit nodig hebt!

• Kersenkind

Nog nooit van gehoord maar werk er nog niet zo heel lang, sinds juni doe ik schoonmaakwerk. En als ik iemand zou vinden dan zou ik eerst 112 bellen en dan naar mijn werk. Het is een kinderdagopvang en naschoolse opvang waar ik nu dus werk.

Ik heb wel mijn mobiel altijd bij me dus kan altijd bellen. Calamiteitenprocedure zegt me helemaal niks. Maar ik kan altijd bellen naar kantoor als er wat is. Maar mijn leidinggevende kan ik ook nooit rechtsstreeks bellen, ook zoiets raars. Maar goed ben allang blij dat ik werk heb, maar kijk intussen verder voor ander werk gezien ik ook nog steeds geen aangepast contract heb. Ik zal is zoeken op calamiteitenprocedure. Ben daar wel benieuwd naar. Heb je misschien een link naar een site waar ik er meer info over kan lezen?

• Loon

Zo'n calamiteitenprocedure moet jouw werkgever verstekken. Dat hoort in de werkmap te zitten waar ook de productinformatie kaarten in zitten.

Als dit er niet is, mag je jouw werkgever aan zijn jas trekken!

• Dé Herman

Je zal wel moet een logboek werken? Daar staat meestal alles al in.

Thuisblijverkaart is voor de mensen die thuis zijn Je man of ………..

Thuisblijverskaart.

Object: Pietje

Adres : pietje 1

Telefoonnummer: Alarmcentrale.——————————————

Telefoonnummer———————————-..

In dringende gevallen kunt u altijd contact opnemen met:

CP Van het Schoonmaakbedrijf telefoonnummer: ———————-

Mobiel : —————————-

En wat je maar belangrijk vindt.