Wat helaas (te) veel medewerkers van schoonmaakorganisaties niet weten is dat je alle reistijd en afgelegde km's vergoed kan krijgen, mits je werkzaamheden verricht op meerdere, aaneengesloten objecten per dag/avond. Dit staat in artikerl 34 van de CAO voor schoonmaak- en glazenwassersbranche. Ga daarvoor naar www.ras.nl.
Het is helaas bij schoonmaakbedrijven eerder regel dan uitzondering dat zij niet wijzen op dit artikel in de CAo, waardoor er landelijk vele, misschien wel 100.000en, zo niet miljoenen Euro's bij schoonmaakbedrijven blijven liggen die, op dit punt, de werknemer toe komen. Veel werknemers in deze tak van de maatschappij kunnen/willen de CAO niet lezen, waardoor zij inkomsten mislopen die uiteindelijk in de zakken van het bedrijf beland. De reiskm's en -tijden kun mje tot 5 jaar terugvorderen.
Zelf heb ik dit enkele jaren ook aan de hand gehad. Omdat ik dit minitieus heb bijgehouden, heb ik na 5 jaar in 1 keer alles teruggevorderd. Ik zat met dezelfde vraag als jij en de directeur vertelde steeds dat daar geen regeling voor was. Ik ben gaan zoeken en stuitte op genoemd artikel uit de CAO. Toen het schoonmaakbedrijf moeilijk bleef doen, omdat ze daardoor moesten betalen voor iets dat ze liever zelf hielden, heb ik RAS gebeld en gevraagd wat zij, als bewaker van de CAO, konden betekenen als bedrijven structureel weigeren de CAO na te leven. Hun antwoord was dat ze in zo´n geval een grondsig onderzoek instellen naar deze gang van zaken.
Conclusie, de reistijd, maar ook de afgelegde km´s heb je recht op. Geen discussie mogelijk.