ik weet het niet meer

• rietapols@upcmail.nl

na wel en niet contrakt beeindigen , is het nu officieel dat we per 1-01-2013 eruit gaan , na 12 jaar samen met een collega de werkzaamheden te hebben verricht , komt dit heel hard aan .

nu het volgende , het schoonmaakbedrijf waar wij voor werken als extern bedrijf , kan ons geen werk aanbieden in de regio

wel op een locatie 19 kilometer verder als waar we nu werken , totale reisduur is 2 uur , kosten 5,40 per dag, en dit voor een werktijd van 3.50 per dag dit 5 dagen.

de gemoederen zijn aardig opgelopen , daar we 2 maanden geleden al hebben aangegeven dat we dan teveel in moeten leveren , openbaar vervoer is niet goedkoop , uitgerekend zouden we 95 euro kwijt zijn in de 4 weken .

wil best reizen en wat inleveren , maar naar mijn inzien is dit teveel .

na het verdriet van het verlies van een geweldige werkplek waar we met heel veel plezier hebben gewerkt , komt dit zo oneerlijk aan .

wat is nu wijsheid ? wat kunnen we nog doen ? wil wel weer graag werken , daar ik niet alle dagen thuis wil zitten , maar wel op redelijke afstand .

• jada

Hoe is het precies gegaan?, heeft een nieuw schoonmaakbedrijf de opdracht gekregen?, dan moeten zij jullie overnemen.

• rietapols@upcmail.nl

nee komt geen nieuw bedrijf die het overneemt , ze gaan de schoonmaak weer zelf doen , het contrakt tussen opdrachtgever en het schoonmaak bedrijf is per 1-01-2013 opgezegd.

• Loon

Vraag eens aan Jan Kampherbeek of er geen overneameregeling is bij inbesteden? Mijn gevoel zegt ook hier dat medewerker het werk volgt……

• jada

Weet ik niet hoor Loon. Volgens mij niet want de schoonmaak CAO geldt niet voor opdrachtgevers en velen gebruiken het als smoesje om van het huidige schoonmaakpersoneel af tekomen om vervolgens gewoon toch weer uit te besteden.

• Loon

Hoi allen,

Ik heb dit artikel gevonden en denk dat er wellicht toch ergens een opening is. Lees het maar eens….

http://www.osb.nl/wp-content/uploads/2012/07/87e-inbesteding-pdf-website.pdf

Groet,

Loon

• rietapols@upcmail.nl

denk niet dat dit van toepassing is , heb inmiddels al me dagen opgenomen , en ben per 1-01-2013 uit dienst bij het schoonmaak bedrijf. is jammer dat ik na 12 jaar met een vervelend gevoel op de locatie waar ik werkte ben weg gegaan .

ik werk al 38 jaar in de schoonmaak , heb het werk altijd met veel plezier gedaan .

maar na dit gebeuren is de zin me wel vergaan .

• senja

ik ben ook ruim 150 euro per maand aan reiskosten kwijt, krijg ik ook niet vergoed omdat ik onder de 30 km zit per dag.

Ik wou dat het bij mij 95 euro was per maand, een stuk minder toch??

Reizen per trein krijg je wel vergoed maar met de auto niet, absurd.

Ik kan geen gebruik maken van het openbaar vervoer, dus moet met de auto.

Ja, het is jammer dat het CAO nog steeds niet is versoepeld mbt reiskostenvergoeding en dat een medewerker alles zelf moet bekostigen.

Wanneer krijgen de bonden het eens een keer voor elkaar dat wij normaal net als de meeste CAO's een reiskostenvergoeding krijgen v.a. bijvoorbeeld 10 km per dag (heen en terug).

• Pieter

Beste Sensja,

En jij denkt dat de werkgevers wederom alle kosten kunnen gaan betalen?

In geen enkele CAO hebben zoveel loonsverhgogingen plaatsgevonden als in de schoonmaak CAO de laatste 2 jaar.

Ook in deze moeilijke tijden waar haast nergens de lonen omhoog gaan, zijn de lonen wederom fors omhoog gegaan.

Werkgevers zouden eigenlijk hun tarieven mee moeten verhogen om nog enigzins winst te maken, maar helaas dat is niet mogelijk omdat opdrachtgevers in deze tijden niet akkoord gaan met een prijsverhoging van 4 / 5 procent!

Als er ook nog eens aan iedereen reiskosten betaald moet worden, zal er helemaal geen werk meer zijn in de branche. Ik denk dat mensen schrikken hoe klein de marge is op een uur schoonmaken voor een werkgever!

• Loon

Beste Pieter,

Ik heb er begrip voor dat een schoonmaakbedrijf hard moet werken om enigszins wat over te houden. In dit specifieke geval heb ik geen inzage of de reiskosten al dan niet vergoed moeten worden.

Op dit prikbord staat ook een discussie over reiskosten. Hierin ben ik nog steeds van mening dat wanneer een medewerker recht heeft op uitkering van reiskosten, dat deze kosten gewoon betaald moeten worden. Ook door de top 10 schoonmaakbedrijven in NL.

Indien geen recht, dan sta je volledig in je recht om niet te betalen. Chic zou hier een tegemoetkoming zijn als dat binnen het budget tot de mogelijkheden behoort.

Groet,

Loon