vergoeding bij beëindiging met wederzijds goedvinden.

• Mila

Ik werk bij een heel goed schoonmaakbedrijf in Nijmegen,

maar omdat ik nu voor mijn baby moet zorgen, kan ik na mijn zwangerschapsverlof waarschijnlijk niet meer werken,

omdat ik iedere dag om 06.00 uur moet beginnen tot 09.00 uur.

Ik heb de baas zelf voorgesteld om ontslag te nemen, krijg ik nu toch een vergoeding ?

(regeling met wederzijds goed vinden ?)

Ik werk al 13 jaar bij dat schoonmaakbedrijf, met heel veel plezier !!!

Groeten,

Mila.

• Jan Kampherbeek

Bij een ontslag met wederzijds goed vinden is er normaliter geen recht op een een vergoeding tenzij je die samen afspreekt. Dat gebeurt regelmatig als het ontslag buiten de oorzaak van de werknemer ligt. Bijvoorbeeld onvoldoende werk, overplaatsing van werk naar een andere vestiging etc.

Het stoppen met werken omdat je voor je kind moet zorgen wordt als een eigen keuze van de werknemer gezien waarbij het helemaal een eigen keuze van de werknemer is.

Daar hoort geen vergoeding bij. Een recht op vergoeding is er nooit.

Je kunt je werkgever natuurlijk ook vragen of hij op een wat normaler tijdstip werk voor je heeft.

Jan Kampherbeek

CNV schoonmaak

• De herman

vergoeding bij beëindiging met wederzijds goedvinden

Er is wel een vaststellingovereenkomst die door beide partijen wordt ondertekend en dan heb je recht op een ww uitkering

(nooit 100%)

Stukje uit het vaststellingsovereenkomst.

11. Partijen stellen vast dat, hoewel met onderhavige beëindiging de rechten van Mila met betrekking tot het verkrijgen van een uitkering krachtens de sociale zekerheidswetgeving zoveel als mogelijk veilig gesteld worden, er geen garantie op het verkrijgen van een WW-uitkering bestaat. Mila kan bij het niet verkrijgen van een WW-uitkering geen enkele aanspraak ten aanzien van enige betaling of anderszins jegens Schoonmaakbedrijf Nijmegen maken

• Loon

Hoi Mila,

Zoals jij het beschrijft (je hebt zelf voorgesteld voor ontslag) krijg je geen vergoeding en ook geen uitkering. Je hebt jezelf dus echt buiten spel gezet.

Je kunt natuurlijk een beroep op je baas doen om een vaststellingsovereenkomst op te stellen waardoor je buiten jouw schuld om afscheid van elkaar neemt en geen enkele mogelijkheid is tot herplaatsten. Dan kun je misschien aanspraak maken op een uitkering.