Vakopleiding

  • Jan Kampherbeek

    In de CAO ( artikel 36 B lid 8) staat dat de werkgver een medewerker in staat moet stellen een opleiding te volgen. Veel werkgvers doen dat ook. Zeker het laatste jaar zien we een grote stijging van het aantal mensen dat examen doet.

  • michel

    Jongens,

    Jullie gaan aan 1 ding voorbij: sommige mensen willen gewoon niet en worden gedwongen de opleiding toch te volgen. Als iemand nou echt niet wil, om n reden die voor hem of haar legitiem is, waarom wordt hij of zij dan toch gedwongen aan een opleiding mee te doen? Of mogen mensen met een gegronde reden weigeren ?

  • marion

    ik denk dat je niet mag weigeren.Vandaag 4mei ontving ik een aangetekende brief van mijn werkgever dat weigering concequenties kan hebben.De kandidaat in kwestie zal in ieder geval een brief hierover ontvangen en de gemaakte kosten 445 euro zullen worden teruggevorderd.Ik word dus verplicht 6 vrije middagen op te offeren.Ik heb totaal geen interesse in die curcus ik werk al 10 jaar in de schoonmaak en krijg nooit geen klachten.In die brief staat dat ik een uitnodiging voor de cursus krijg,ik zie het meer als een dwangbevel,als ik het niet doe moet ik in ieder geval 445 euro betalen daar moet ik lang voor poetsen,Ik heb toch niet gevraagd dat het bedrijf kosten ging maken?Ik voel me onderdrukt en moet de straf waarschijnlijk ondergaan.

    Marion