ziekte (jan kampherbeek)

• inge

Hoi Lezers.

Ik heb een vraag

Ik werk voor iss voor 18,75 per week per 1 sept wordt ik door een ander schoonmaakbedrijf overgenomen voor 13 uur en blijf ik ook nog de rest van de uren bij iss werken.

begin oktober wordt ik geopereerd van wie moet ik dan ziekegeld krijgen over die 13 weken.

Ik werk dan nog maar 4 a5 weken voor het nieuwe schoonmaakbedrijf voor 13 uur.

Is het dan zo dat dat ik alleen die weken krijg dus die 4 a5 weken van het nieuwe bedrijf en de andere 9 a 10 weken van de weken iss.

Of wordt dit samen gedeeld ik weet niet hoe dit gaat wie weet hier antwoord op.

Ik neem aan dat ik gewoon recht heb op die 13 weken vooraf mijn ziektewet??

Ik heb bij iss onbepaaldetijd contract en bij het nieuwe ook.

Groetjes Inge

• Jos

Hoi Inge,

Maak ik uit jouw verhaal op dat jij nu al in de ziektewet zit en op 1 oktober wordt geopereerd?

En wat bedoel jij met 13 weken?

Volgens mij als jij per 1 september overgaat dan is vanaf die datum jouw nieuwe werkgever verantwoordelijk voor jou 13 uur werk. En of je nou in de ziektewet zit of niet de nieuwe werkgever moet jou uitbetalen.

Maar zoals jij ook al schrijft zal Jan hier vast meer over weten.

Groet,

Jos

• inge

Hoii,

Nee ik zit momenteel niet in de ziektewet pas als de operatie is.

dat is begin oktober ergens.

op dat moment werk ik dan 5 weken zoiets voor de nieuwe werkgever voor 13 uur per week

De uren die overblijven werk ik bij iss zodat ik gewoon mijun 18,75 uur kan blijven werken.

je ziekte geld wordt berekend over de laatste 13 weken vooraf je ziektewet en krijgt dan een dagloon dit is je ziekte uitkering.

Omdat ik voor 2 werkgevers werk wil ik graag weten hoe dit nu berekend wordt.

aangezien de 13 weken vooraf mijn ziektewet bij iss in dienst was voor een groot gedeelte.

Ja kan je reageren.

Groetjes Inge

• Jan Kampherbeek

Je krijgt als je bij twee werkgevers een contract hebt ook van twee werkgevers ziekengeld.

In de CAO staat dat er gekeken wordt hoeveel je de laatste dertien weken gewerkt hebt maar niet bij wie.

Als je vaste uren hebt is er eigenlijk geen discussie mogelijk.

Als het een aantal variabele uren betreft op één object is er wel regelmatig discussie omdat het nieuwe bedrijf met het gemiddelde rekent vanaf datum in dienst en niet vanaf dertien weken. Dat klopt niet en kan nadelig zijn ( of juist niet)

Goed opletten dus als je ermee te maken krijgt.

Mocht het fout gaan neem dan contact op.

groeten,

Jan Kampherbeek