Moet ik personeel overnemen?

  • andre

    Het hoeft niet altijd een probleem te zijn om mensen over te nemen

    2 jaar geleden ben ik bij twee projecten begonnen waar ik de oude medewerkers moest overnemen

    Ik was niet op de hoogte van de regel dat dat moest en was er dan ook echt niet blij mee en de klant ook niet

    Hij eiste dat ik een andere schoonmaakster moest leveren anders ging het niet door

    Na lang overleg zijn we met dezelfde mensen verder gegaan maar met beter materiaal en meer respect en wat blijkt de klant is nu wel tevreden

    Klachten zijn er bijna nooit

    andre

  • Theod

    Je bent verplicht de mensen die er langer als 1,5 jaar staan over te nemen en een vast dienstverband te geven.

    Ook al is je klant niet tevreden over het huidige/oude personeel, het is zelfs nu zo dat je ze verplicht moet inzetten op dat project.

    Dus, die vlieger gaat niet op van de klant wil ze niet dus ik neem ze niet over.

  • Janneke

    Hoi Theo,

    Dank voor je antwoord. De vraag die nu nog speelt is of ik het oude schoonmaakbedrijf moet benaderen als ik het project ga doen. Ander schoonmaakbedrijf werkt er al een paar weken niet meer en nu vraag ik mij af of ik dan wel de overname plicht heb.

    En zoja, wanneer vervalt die dan wel? Na 2 maanden of 6 maanden?

  • Janneke

    Jammer dat ik geen reactie meer krijg. Ik ga er dan maar vanuit dat als een bedrijf eenmaal weg is bij een klant en ik ga daarna werken ik niemand hoef over te nemen. Ook al is het 1 dag geleden.