Waar kun je het beste schoonmaakoffertes aanvragen? er zijn er zoveel:
Ik vraag mij af of je bij zo'n site een offerte krijgt waar je wat aan hebt.
Wil je een goede offerte maken dan is een bezoek aan het schoon te maken pand een vereiste. Via een ingevuld lijstje op een website krijg je mijns inziens geen goede offerte.
Nodig gewoon drie lokale schoonmaakbedrijven uit die goed aangeschreven staan en je hebt een mooi vergelijk.
Jos
Selecteer in ieder geval nooit alleen op prijs. Hou er rekening mee dat de kostprijs van een schoonmaker inclusief middelen/materialen, vaste kosten, reiskosten en risico rond de 18 euro ligt. Allses daaronder moet je je dus afvragen waar dit bedrijf zijn winst mee behaalt. Veelal wordt je dan bestolen met uren of er worden andere praktijken gevoerd waar jij niet tevreden van gaat worden. Gun het schoonmaakbedrijf gewoon zijn verdiensten en hou dus rekening met de kostprijs + winstopslag.
Het beste kun je rondvragen wie er tevreden is over zijn schoonmaakbedrijf, mond op mond reclame werkt het beste in onze branche.
Beste Jan,
Kijk gewoon welke schoonmaakbedrijven in jou regio zijn gevestigd.
Bekijk hun website en maak een vrijblijvende afspraak met 3 bedrijven en kijk waar je de beste klik mee hebt.
Vaak zijn de reginale bedrijven veel meer betrokken bij hun klant als de grotere schoonmaakbedrijven.
Ik zal dus altijd kiezen voor een reginaal bedrijf met goede referenties en ervaring.
Hoi Jada,
Bij ons ligt de kostprijs per uur iets boven de 20 euro. Als je alleen al het loon neemt met alle toeslagen en onproductieve uren ivm feestdagen, vakantieuren, ziekte etc. kom ik alleen al op 17,50 euro.
En dan nog schoonmaakmiddelen, ziektekostenverzekering (3%), kantoorkosten, werkkleding, werkoverleg, kosten projectleidster, reistijd tussen twee projecten.
Mijn inziens is een reële prijs rond de 24 a 25 euro excl. btw. Dan weet je ook dat het schoonmaakbedrijf waar je voor kiest over een paar jaar ook nog bestaat en dat men eerlijke uren maakt en niet bijv. 5 minuten later komt en 5 minuten eerder gaat of het personeel benadeelt om toch nog wat over te houden.
Of dat het lage uurtarief gecompenseerd moet worden met extra werk waar je dan de hoofdprijs voor betaald.
Groet,
Jos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?