Europese aanbestedingen help

• HENK

wie kan mij helpen

bij een opdrachtgever komt een Europese aanbestedingen, ik weet niet hoe ik zoiets moet aanpakken .

lijkt erop dat de kleine mkb bedrijf weer de dupe wordt .

wie heeft informatie of voorbeelden op daar verder mee te kunnen.

en moet je dan ook altijd personeel overnemen??

groetjesHenk

• Loon

Hoi Henk,

Dit soort aanbestedingen worden openbaar gemaakt via www.aanbestedingskalender.nl of www.tendernet.com

Vaak hoor je wel van je opdrachtgever (of zijn adviseur) dat de aanbesteding gemeld is. Hier kun je je interesse voor deze aanbesteding uiten en de documenten opvragen.

Je kunt 2 aanbestedingsvormen hebben: Openbare of niet openbare aanbesteding. Bij de openbare is er 1 ronde waar alle gegevens opgevraagd worden. Bij de niet openbare heb je een pre-kwalificatie. Hier moet je laten zien dat jouw bedrijf voldoet aan de gestelde eisen. Als je hier doorheen komt krijg je het tweede deel en dat is het financiële deel.

In alle EA documenten staat hoeveel punten er per onderdeel te scoren zijn. Daarnaast zijn er uitsluitingsgronden. Zorg in ieder geval dat je de uitsluiting voorkomt. Indien je ergens geen antwoord op kan geven wil niet zeggen dat je meteen niet geselecteerd wordt. Je kunt elders wel scoren waar anderen niet scoren.

Enfin, een heel verhaal maar het blijft een aanbesteding welke geheel transparant moet zijn.

Overname personeel is een vereiste, net zoals bij andere overnames! Let op dat je de aanbesteding op de 0-situatie doet met het basis uurloon van vakvolwassen medewerker. (als je jeugd inzet, laat het percentage zien en verwerk dat in je uurtarief)

Ik ben erg benieuwd naar hoe je dit aanbestedingstraject ervaart. Laat eens horen als het afgerond is!

Groet,

Loon