waar osb nu mee bezig is

• andre

We kregen een brief van osb op de deurmat of we een vragenlijst wilde invullen met betrekking lidmaatschap osb

De uitslag was 48% en dit moet dus 100% om lid te mogen blijven

We hebben 10 personeelsleden en volgens de belastingdienst(pas controle gehad)een zeer goed kloppende administratie

Maar voor osb is het niet genoeg

Ik en nog een collega in noordoost nederland zeggen eind dit jaar het lidmaatschap op

Volgens mij willen ze alle kleine zelfstandigen kwijt want er is volgens mij geen klein bedrijf die aan de regels kan voldoen

We betalen er dik voor (in ons geval in 5 jaar het dubbele)en wat schieten ze ermee op weer 2 bedrijven minder

Andre

• Loon

Hoi,

Ik had namelijk het idee dat d OSB meer voor het MKB wil gaan betekenen. Dit zouden ze laten zien door bestuurders te benoemen die vanuit het MKB werken en niet in de top 20 voorkomen.

Als jouw verhaal waar is, betreur ik dat want ik ben ervan overtuigd dat de OSB voor iedereen van meerwaarde kan zijn omdat hier de mogelijkheid is om kennis te delen.

Succes met je zaken!

Groet,

Loon

• jada

Wij zijn geen lid van het OSB. ENige tijd geleden heb ik ook de vragenlijst via internet ingevuld. Op veel vragen zou je meerdere antwoorden moeten kunnen geven maar er is maar 1 antwoord juist volgens het OSB. Onze score was 75%. Dit terwijl wij NEN4400 zijn gecertificeerd en dus 2 x per jaar intensief worden gecontroleerd.

Dit alles is het gevolg van de invoering van het keurmerk. Op zich een hele goede zaak, alleen ligt de lat erg hoog met name voor kleine bedrijven. Het keurmerk bestaat uit NEN4400, OSB certificering en OSB lidmaatschap. Kosten voor een bedrijf met een omzet van zeg 1 miljoen zo'n 6000 euro. NEN4400 is tevens niet zomaar een certificaatje, het vergt heel veel werk en heeft heel veel regels.

Ik vraag me ook af of het OSB niet is doorgeschoten in alle eisen. Overigens is de vorming van het keurmerk ontstaan uit ideeen en wensen vanuit stuurgroepen, dit zijn schoonmaakondernemers.

Denk verder niet dat het OSB kleine bedrijven weg wil hebben, er is gewoon teveel geredeneerd vanuit het groot bedrijf. Dit is niets nieuws, de politiek doet niet anders. Immers alle regels voor het groot bedrijf gelden ook voor kleine bedrijven.

Wij wachten verder af of het keurmerk wat gaat toevoegen, pas daarna zijn we bereid om lid te worden. Zoveel geld uitgeven voor een vraagteken kunnen we ons niet permiteren in deze moeilijke tijden. Wij hebben bewust voor de NEN4400 gekozen omdat we hiermee uitstralen een serieus bedrijf te zijn, meer klanten heeft het ons echter niet opgeleverd. De gemiddelde opdrachtgever gaat nog steeds voor de laagste prijs, hoeveel certificaten of keurmerken je ook hebt, terugverdienen is heel moeilijk zolang nog steeds veel te laag wordt ingeschreven.

• andre

We hebben een reactie naar osb gestuurt met de vraag in hoeverre er rekening word gehouden met de kleine ondernemer .

Dat was 14 dagen geleden………

Nog geen antwoord

andre

• Walt

Wij hebben ons lidsmaatschap ook opgezegt. Het is te gek voor woorden.

Ze luisteren alleen naar de grote bedrijven, die knijpen de mensen uit en die mensen gaan terecht staken.

Wie zijn er de dupe, met alle nieuwe regeltjes. Juist de kleine schoonmaakbedrijven, het is echt te gek waar het OSB mee bezig is.

• andre

Ze hebben nu iemand aangestelt bij de osb die de kleine ondernemers moet overhalen om hun lidmaatschap niet op te zeggen

20 augustus komt hij langs ben benieuwd,heb hem al meegedeelt dat het verspilde moeite is

twee andere bedrijven uit de regio noordoost hebben hun lidmaatschap ook opgezegd

en een ander zijn aan het overhalen om lid te worden(50 personeelsleden)

Hij heeft ervoor bedankt hij blijft liever zelf de baas

andre

• Aanbevolen

Ben zo bang dat zulke instanties dadelijk gaan eisen via wettelijke organen dat je geen schoonmaak bedrijfmeer mag beginnen zonder lid te zijn.

Klein maar fijn dik maar dapper.

Werk ze