Hallo,
Inmiddels weten wij wat meer van wat er gaat gebeuren.
Van de 25 lokaties gaan er 13 naar een sociale werkplaats.
En 12 lokaties gaan naar een ander schoonmaak bedrijf.
Ik zie echter nog wel het een en ander mis gaan, want het schoonmaakbedrijf waar wij nu nog voor werken kan niet aan tonen dat er medewerkers anderhalfjaar op een pand werken door wisselingen binnen de lokaties van 1 klant en uren boeking op andere panden.
Dit kan een groot probleem zijn als hier om gevraagd wordt door het nieuwe schoonmaakbedrijf.Zoals het in de cao wordt beschreven moeten zei dit kunnen aantonen.
Het oude schoonmaak bedrijf is daar heel makkelijk in en gaan geen gevens door sturen alleen om hoeveel uur en hoeveel mensen het gaat. met andere woorden hier heb je 12 mensen en zoek het maar uit even kort gezecht.
Dit vind ik niet kunnen,maarja ik ga daar niet over.
Ik heb wel tegen mijn leidinggevende gezegd dat het op een eerlijke zoals via de cao moet gaan ze doen daar niks op uit.
Ik hoop dat het nieuwe schoonmaak bedrijf hier niet intrapt zodat zei later niet nog eens problemen krijgen.
Dat is afwachten.
De lokaties die naar de sociale werkplaats gaan moet vervangend werk voor gezocht worden dit is voor sommige echt een domper want die mensen werken er al jaren.
Sommige krijgen daardoor een eventuele 2e werkgever.
Mocht het zo zijn dat het nieuwe schoonmaakbedrijf de mensen niet mee overneemt omdat dit niet aan te tonen is en dus geen verplichting wordt is het een nog groter probleem en kan het oude schoonmaak bedrijf geen 200 uur invullen maar zover wil ik nog niet denken aan de gevolgen.
Het is nu afwachten of wij inderdaad ook aanbieding krijgen wie weet.
Groetjes Joke