eindejaarsuitkering 2012

• frits

goedemiddag

ik heb de volgende vraag, eindejaarsuitkering van 2012 wordt dit nu 1,6% totaal van 1 jan/ tot 31 december?

tevens heb ik 1 uitzendkracht indienst, zei werkt bijna 1 jaar bij mij, volgens de cao mag ik haar niet meer langer in payroll houden of indienst te nemen, indien dat zo is vindt ik het erg jammer dat ik haar moet laten gaan , gezien in deze tijden van werk.

wie kan mij hierop antwoordt geven

gr frits

• jada

Tja helaas voor die mevrouw. Denk dat heel veel werkgevers dit besluit zullen nemen, ten koste van uitzendkrachten. Allemaal het gevolg van het halstarrig willen afdwingen van zoveel mogelijk vaste contracten. Net of dat zaligmakend is. Wat is in deze tijden nog vast?, De 1e 3 maanden zijn er al 4000 bedrijven failliet gegaan, dan heb je ook niets aan je vaste contract. Vind het een heel kortzichtige en beperkende regel, uitzendkrachten zijn er niet voor niets. Werkgevers moeten de mogelijkheid hebben tot wat flexibiliteit, de vakbonden komen ons echt niet helpen als we met 10 man thuis op de bank zitten. Zeker gezien het feit dat vanuit de overheid nu is besloten dat we het 1e half jaar ww moeten betalen zou ik nu ook niemand aannemen.

De eindejaarsuitkering is idd over het gehele brutojaarloon. Was de bedoeling dat deze onbelast zou worden uitgekeerd als zijnde een reiskostenvergoeding, als echter voor 1 janauri de reiskosten vergoedingen belast gaan worden dan gaat deze vlieger niet meer op.