goedkoper schoonmaakbedrijf

• simone

Ik maak eenhalf jaar schoon op een aantal houten keten bij een fabriek, ik val onder de industrieele schoonmaak werd er gezegd. Ineens moet ik weg na een half jaar, reden, een goedkoper schoonmaakbedrijf neemt het over, kan dat zomaar? zijn er geen regelshiervoor voor diegene , ik dus. die gedupeerd worden. simone

• Loon

Hoi,

Wat voor contract loopt hier. (wat staat hiervan op papier) Als het een contract is voor een bepaalde periode (bijvoorbeeld1 jaar) dan moeten jullie tijdig om de tafel. Coctract loopt dan op einddatum af.

Is het een conract voor onbepaalde tijd, dan is de opzegtermijn 3 maanden. Wanneer de algemene voorwaarde OSB gebruikt zijn, dan gaan die 3 maanden pas in van het moment dat de nieuwe gegunde partij bekend is gemaakt.

Wat mij niet mogelijk lijkt is dat je, zonder dwingende reden, per direct de opdracht kwijt bent.

Ik zou zeker even juridisch advies inwinnen hoe je dit het beste aanpakt

Groet,

Loon

• jada

Loon,

Je blijft maar beweren dat er altijd sprake is van een opzegtermijn, ook als er geen contract is. Dit is niet juist, bij geen contract, geen opzegtermijn. Een klant hoeft ook echt geen dwingende reden hebben om op te zeggen, dat werkt heel anders dan bij arbeidsovereenkomsten. Is er wel een contract dan is het opzegtermijn geldig wat je ooit hebt afgesproken.

.

• Loon

Hoi Jada,

Ik ga er vanuit dat een verliezende partij de opdracht veelal verliest door een heraanbesteding van het werk. Veelal mogen de zittende schoonmaakbedrijven ook een offerte uitbrengen, vandaar mijn stelligheid. Lees artikel 14 van de meest gebruikte algemene voorwaarden:

http://www.osb.nl/content/files/Alg%20vw%20schoonmaak%20december%202007%20zonder%20logo.pdf

Van het moment dat opdrachtgever, zonder aantekeningen, facturen betaalt, wordt er door de rechter vaak een overeenkomst toegekend omdat de opdrachtnemer het eens is met de factuur die tegenover de geleverde prestatie staat.

Ik vertrouw erop dat je met deze aanvulling snapt waar ik mijn info vandaan heb.

Groet,

Loon

• jada

Nee loon, stel dat jij elk jaar een schilder inhuurt en je betaalt hem elk jaar netjes de faktuur. Na 3 jaar zeg je de schilder op, die schilder beweert echter dat je een contract van 5 jaar hebt afgesloten. Gelukkig voor jou zal niet één rechter deze schilder in het gelijk stellen, er is geen getekend contract. De OSB algemene voorwaarden gelden alleen als je hier schriftelijk naar hebt verwezen en aantoonbaar een exemplaar aan je klant hebt overhandigd en deze ook door de klant zijn geaccepteerd. Vaak zie je in de praktijk nogal eens dat door opdrachtgevers de algemene voorwaarden van de hand worden gewezen en dan gelden de algemene voorwaarden van de opdrachtgever. Teak or leave it. En dan nog een bezwaar is het feit of je je kunt permiteren om hier een langslepende rechtzaak over te beginnen, kost je altijd veel geld.

Enige jaren geleden hebben wij zoiets aan de hand gehad, heb het juridisch laten uitzoeken en had geen poot om op te staan. Helaas