overspannen en nu ?

• johan

hallo

ik ben sinds 3 weken thuis , overspannen

zit nu aan de medicijnen en heb hulp via psygoloog

die vertelde mij dat het traject die ik moet afleggen wel eens heel lang kan duren

voordat ik weer de oude ben ( teveel problemen werk en prive )

mijn vraag is

wat heeft het voor gevolgen voor mij en mijn werkgever ?

werk 12 jaar bij werkgever en ben glazenwasser

gr johan

• marielle

Hoi Johan,

wat vervelend voor je.

Bij ons werkt het zo:als je overspannen bent door je werk(moet daar een oplossing voor worden gevonde(werkdruk enz.)overspannen door prive omstandigheden,heeft niks met je werk te maken,en word je bij ons binnen no time weer aan het werk gestuurd,

Onmenselijk want als je medicijnen slikt,kan je niet eens werken(in jou geval al helemaal niet)

Ik hoop dat ze bij jou wat menselijker zijn als bij ons.

sterkte

• jada

De officiele gang van zaken is als volgt;

De bedrijfsarts bepaalt of je wel/niet in staat bent om je eigen werk te verrichten, ook bepaalt hij of je anders wel vervangend werk zou kunnen doen. Het is niet relevant of je overspannenheid komt door prive of werk, hooguit kan je werk worden aangepast als hier teveel druk vandaan komt maar het is niet zo dat als het uit priveoorzaken komt je je dan niet ziek zou kunnen melden. Verder wordt er van werkgever en werknemer verwacht dat hij er alles aan doet om weer terug op de werkplek te komen. Over het algemeen zal je met overspanneheid toch ws weer snel enkele uren per dag kunnen werken, de redenatie hierachter is dat je niet lichamelijk beperkt bent en dat werken afleiding bezorgt, thuiszitten stimuleert het piekeren. Echter veel is afhankelijk welke bedrijfsarts je treft. Ben je het niet met de bedrijfsarts eens dan kun je een tweede mening aanvragen bij het UWV. De werkgever moet het advies van de bedrijfsarts opvolgen want anders krijgt die een boete van het UWV.

• johan

Bedankt voor reactie,s

gr johan

• patrick

Sterkte en beterschap johan

Ik ben nu 4 maanden overspannen en slik idem medicijnen

vraag aan eventueele werkgevers van schoonmaakbedrijven

Mijn vrouw werkt 36 uur per week

Nu heeft ze 2 weken geleden aangegeven dat ze graag met mij 8 dagen op vakantie wil naar turkije

Ik heb overleg afgelopen week gezocht met werkgever en arbo arts

Reactie werkgever : je bent ziek dus hoor je thuis te herstellen:

Arbo arts ; ga ik niet me accoord want vakantie is extra stress

Nu heb ik ook overleg gehad met psycholoog en huisarts

en die zeggen,. doen is goed voor herstel en je komt sterker terug van vakantie

wie oh wie moet ik geloven en wat is wijsheid ???

• andre

patrick

Ik ben zelfstandig ondernemer met een aantal mensen in dienst

Ik zou juist toestemming geven om op vakantie te gaan

Het meest belangrijke als je overspannen bent om weg te gaan uit een vertrouwde omgeving en je gedachten te verzetten

Volgens mij komt dat je herstel ten goede

Wat heeft je werkgever te verliezen

Of je nou thuis gaat piekeren of gaat ontspannen in turkije

andre