eindelijk principe akkoord nieuwe CAO

• Loon

Hoi Jan,

Nu ben ik wel erg benieuwd of een demissionair minister de CAO voor de gehele branche kan bekrachtigen?

Want dan kan het zomaar eens maanden duren in plaats van weken!!

Groet,

Loon

• simone

Hoe kom ik er achter of mijn bedrijf lid is van OS en is er nog verschil in schoonmaken op kantoor of industrieel want ik maak schoon op een stel houten keen op een fabrieksterrein en mijn tussenpersoon zegt dat ik nu industrieel schoonmaak werk doe. Dit in verband met de loonsverhoging heb ik daar dan recht op als dat allemaal door gaat? simone

• henk

simone,

voor te checken of jouw werkgever lid is van de OSB, gewoon naar de website van osb gaan en daar zoeken op “overzicht leden”(blokje bovenaan) dit kan op naam of op vestigingsplaats. Als jouw werkgever hier vermeld staat is hij lid, geen vermelding is dus ook geen lid.

• jada

Simone op www.ras.nl vind je de CAO + omschrijving van de funktiegroepen. Je ziet dan vanzelf of jou werkzaamheden tot indistrueel medewerker behoren of gewoon schoonmaakmedewerker.

Er werd in eerste instantie 3% geboden voor een 1 jarige CAO, dat de partijen zo lang moesten “”overleggen“” komt doordat met name het FNV dit aanbod direkt van tafel veegde en koos voor frontale aanval. Mooier kan ik het niet maken en ik denk niemand. Als ik zie dat na 106 dagen staken uiteindelijk accoord wordt gegaan met een aanbod wat al lang op tafel lag en daarna dhr. Meijer en de voorzitter van ht FNV hoor orakelen dat aktievoeren wel degelijk zin heeft en ze de “”strijd“” hebben gewonnen dan kan ik alleen maar dieptriest worden van het feit dat schoonmaakwerknemers en werkgevers zijn misbruikt voor een promotie campagne. En dit in een tijd dat we juist nader tot elkaar kwamen door de Code. Ik ben diep teleurgesteld dat een bondgenoot van de Code ons zo heeft veraden. werkgevers zijn uitgemaakt voor schoonmaaksjeiks en slavendrijvers. Er zullen best misstanden bestaan, net zoals er ongemotiveerde werknemers bestaan en inderdaad kan er nog veel verbeterd worden maar om na 3 jaar strijden tegen een economische crisis en je winst/inkomen ziet halveren uitgemaakt te worden voor schoonmaaksjeik dat heb ik als zeer persoonlijk en kwetsend ervaren.

Misschien leuk te weten dat wij dit jaar mogelijk 60.000 verliezen door faillisementen van debiteuren, zo''n vetpot is het dus voor ondernemers.