bedrijf stopt

• theabonneveld

Hallo, ik heb gehoord dat het bedrijf waar ik voor werk stopt per augustus, ik ben 3 jaar werkzaam bij dit bedrijf (stichting)

De school waar ik werk gaat de schoonmaak uitbesteden, nu is mijn vraag, gelden er andere regels i.v.m.contract overname ik heb namelijke gevraagd of het mogelijk is dat ik bij het nwe bedrijf op dezelfde locatie kan blijven werken, helaas is er nog geen bedrijf bekend dus hoe nu te handelen? Is het nwe bedrijf verpllicht mij over te nemen? Ik werk namelijk met veel plezier op deze school de locatie directeur wil mij ook graag houden. helaas door alle bezuinigingen kan hij mij niet in dienst nemen.

groet Thea

• Jan Kampherbeek

Uit je mail kan ik niet helemaal opmaken wat de situatie is.

Als de school de schoonmaak gaat uitbesteden en dat nu nog niet heeft gedaan dan ben je nu waarschijnlijk in dienst bji de school of de stichting waar de school onder valt.

Als dat zo is val je onder de regeling vanuit de Wet overgang onderneming.

Het bedrijf dat dan de schoonmaak over gaat nemen is verplicht je over te nemen met behoud van de arbeidsvoorwaarden. Ook die boven de schoonmaak CAO uit gaan.

Daar moeten dan persoonlijke afspraken over worden gemaakt.

Als je nu al bij een schonomaakbedrijf werkt geldt het artikle over contractswisseling uit de CAO.

Wil je mer weten bel dan maar even 0512-583470

Jan Kampherbeek

CNV Schoonmaak

• theabonneveld

Jan, de situatie is als volgt. de school heeft deze stichting zelf opgezet met als doel leerlingen stage plekken aan te bieden om ervaring op te doen, na behalen van een schoonmaak diploma. (school voor bijzonder onderwijs)

De school betaalde een x bedrag aan deze stichting.

Ik ben aangenomen om samen met deze leerlingen de school te onderhouden.

De school betaalt deze stichting niet meer, en de stichting wordt opgeheven, ik heb een vast dienstverband, maar wordt per augustus beeindigt.

Vandaar mijn vraag vast bedankt.

Thea Bonneveld

• peter

als jou lokatie directeur je graag wil houden.

kunnen ze toch ook bedingen bij het nieuwe schoonmaakbedrijf dat de opdracht krijgt dat jij aangenomen dient te worden.

als je het met plezier doet zullen ze daar denk ik geen probleem van maken, en het werkt veel makkelijker want jij weet alles al toch.

• theabonneveld

Jan en Peter,

bedankt voor jullie reactie.

het is nog in overleg met directie ik hou jullie op de hoogte.