Zwarte lijst

• Jada

Ondanks de uitnodiging van het OSB om weer te praten is het FNV helemaal doorgedraaid. Binnenkort publiceren ze een lijst. Ben je werkgever en je hanteert volgens CAO wachtdagen dan kom je op de zwarte lijst. Hanteer je ze niet dan kom je op de witte lijst!.

Dit gaat toch veel te ver, is gewoon smaad. Ben benieuwd of er iemand van de zwarte lijst een proefproces wegens laster zal aanspannen.

• henk

Jada,

Proefproces heeft geen zin, zelf al krijg je gelijk van de rechter. Dan nog sta je op de lijst en ze halen je er echt niet snel vanaf.

schadevergoeding in deze kun je ook vergeten, omdat de rechters in nederland volledig beheerst worden door het zelfde kliekje universiteitsballen waar uit ook de mensen van de Fnv komen ( hoezo opkomen voor de arbeiders. Ze zijn gewoon zichzelf belangrijk aan het maken).

Ik heb andere stappen in ons bedrijf genomen. Wij adviseren iedereen die vakbondslid wil worden, in iedergeval voor de cnv te keizen. Al onze fnv-ers die hebben te verstaan gekregen dat wij dit lidschap niet op prijs stellen en dat ze hierover eens goed moeten nadenken. Willen ze protesteren en alles voor iedereen kapot maken, of willen ze in een prettige groep blijven werken, geen slecht salaris (boven CAO), goed beleid, respect als je het verdiend en erkening voor je inzet. En ja er is ook het ene mindere punt de wachtdagen (maar als je bijna nooit ziek bent dan doen wij zelfs hierover niet moeilijk. In tegenstelling tot de mensen die altijd op maandag of na feestdagen ziek zijn, die houden we wel aan de wachtdagen.

• Jada

Klopt Henk bij ons hetzelde bedrijfsbeleid. Bovenmatig belonen, wachtdagen alleen voor diegene die veelvuldig kort verzuimen. bij ons wel wat vakbondsleden maar ze staken niet omdat ze ook snappen dat FNV doordraait. CNV is wat mij betreft een prima partij.

Vandaag weer onderhandelingen, ben benieuwd. Als wij echter op de zwarte lijst komen te staan dan ga ik daar zeker wel stappen tegen ondernemen, we zijn niet roomser dan de paus maar dat verdienen we zeker niet. Zie al voor me dat de werkgevers een witte en zwarte lijst gaan maken van werknemers, moord en brand zou er geschreeuwd worden. Sterker nog je moet zelfs de slechts funktionerende werknemer nog een goede referentie meegeven.

• henk

Ja de pineut zijn we toch al.

Maar voor iedereen die het niet wist.

Wij betalen nu al goud geld aan de bonden, hiermee bekostigd de FNV de stakingen (voor een deel) tegen onze eigen bedrijven.

zie maar in de kleine lettertjes van de CAO (zowel de oude alsook de nieuwe eissen en het bod van de OSB)

quote:

De werkgeversbijdrage wordt gecontinueerd. Wij zijn bereid af te spreken om de huidige werkgeversbijdrage

te verhogen met 10% volgens de gebruikelijke systematiek. Het huidige bedrag van € 816.853 komt

daarmee op € 868.538.

Tegelijkertijd zijn wij bereid vakbonden nog eenmaal een extra bijdrage te verstrekken in 2012 voor

vakbondswerk van € 2 per werknemer.

Maar dit is voor de FNV nog niet genoeg. Zij willen 20% verhoging van de bijdrage en 4 euro per werknemer. Dit geld willen zij inzetten ten behoeve van hun leden.

Denk eraan dat moeten wij allemaal betalen per werknemer en ongeacht of deze werknemer vakbondslid is of ongeorganiseerde het geld komt uit onze kassa

wordt het niet eens tijd dat wij hiermee stoppen. Moeten de bonden zichzelf maar eens leren bedruipen en kunnen wij het geld gebruiken om betere voorwaarden voor iedereen in de schoonmaakbranche te realiseren.

• jada

Nu vertel je me wat nieuws Henk, dit heb ik nooit geweten, wat erg dat ons eigen geld nu wordt gebruikt tegen ons. Zeker hoog tijd om daarmee te stoppen. Toch al bezopen dat 1000 stakers de gehele branche kunnen gijzelen. 149000 werken gewoon door en hebben nu al 4 maanden geen CAO of verhoging. Las trouwens net dat FNV bij de CAO thuiszorg ook inzet op 12% kostenstijging, daar zijn de onderhandelingen ook geklapt. Gaat lekker zo met dat activistische gedrag. En dit in crisistijd waar iedere ondernemer keihard werkt om te kunnen blijven bestaan.

• andre

Dat is ook wat moois

Hou je je aan de cao die is afgesproken de vorige keer gaan ze je op een zwarte lijst gooien

Sta te beven van angst,niet dus daar word mijn pis echt niet lauw van.

De fnv is gewoon zieltjes aan het winnen

Een aantal weken geleden hadden ze zelfs studenten opgetrommelt en stonden achter hun standpunt

De studenten hadden alleen geen idee wat er nu in het cao staat

Ze beweerden bij hoog en bij laag dat een schoonmaker hooguit 9 euro bruto per uur krijgt(live gehoort op 3fm)

Weet niet waar ze die wijsheid vandaan halen maar heb een vermoeden