uren vermelden in contract?

  • Maurice

    Goedemorgen,

    Aangezien hier mensen zijn met kennis in de schoonmaakbranche de volgende vraag;

    Is het slim om de uren per week in een contract te vermelden en de prijs per uur? Of alleen een totaalbedrag per maand?

    Een specificatie is natuurlijk wel belangrijk voor de klant, voorheen deed ik dat met aantal uren per week, prijs per uur en prijs per maand. Nu wil ik het anders gaan aanpakken en vraag me af hoe mijn collega's dit uitwerken?

  • Loon

    Hoi Maurice,

    Met een totaalprijs en een uurtarief, reken ik uit wat je aantal uren per dag zijn.

    Wees gewoon helder en eerlijk.

    Zeg wat je doet (resultaat of inspanning)

    Zeg hoeveel uren hiervoor staan

    Geef aan hoeveel uren je reserveert voor periodiek werk (indien inspanningscontract)

    Wat ik zo jammer vind is dat contracten recht evenredig worden verdeeld.

    Ik bedoel bij een schoonmaakcontract voor 510 uur op jaarbasis van elke dag schoonmaak = 2 uur per dag

    Dat wil zeggen 10 uur per week.

    Waarom dan niet op bijvoorbeeld woensdag of vrijdagmiddag (als veel bewoners van het pand niet aanwezig zijn) een grote schoonmaak van bijvoorbeeld 5 uur en de andere dagen 1,25 uur voor bijwerken, sanitair en calamiteiten.

    Je zet hetzelfde in, alleen benader je het anders en kun je wellicht het resultaat boven verwachting krijgen.

    Groet,

    Loon