loonbeslag

• Remko

Beste,

Ik werk op een klein schoonmaakbedrijf met ongeveer 100 medewerkers, de laatste tijd komen er ontzettend veel aanvragen binnen voor loonbeslag.

Als ik zie hoeveel en hoe makkelijk deurwaarders deze kosten kunnen doorberekenen en het schoonmaakbedrijf niet.

Het kost ontzettend veel tijd om al die aanvragen in te vullen en uit te rekenen. Zijn hier geen regelels in om deze kostbare tijd ergens door kunnen berekenen?

• jada

Idd een grote ergenis van werkgevers. Buiten de enorme hoeveelheid extra werk verstoort ook nogal eens de relatie met de werknemer. Immers wij moeten de boodschap brengen en uitvoeren, hierin is geen keus. Buiten de schaamte die mensen ondergaan als ik ze hiermee moet confronteren komt er ook vaak een gevoel van demotivatie bij mensen, veelal krijg ik dan ook reakties: “” het heeft voor mij geen zin meer om te werken“” . Meerdere keren ook mensen die zich hierdoor hebben ziekgemeld.

Vaak zijn het dezelfde deurwaarders die voor verschillende klanten gegevens vragen, vaak over dezelfde werknemer. Lekker makkelijk en inderdaad rekenen ze ook nog incassokosten.

De werkgever kan deze kosten nergens kwijt, je moet bijhouden hoeveel er is afgelost en gaat iemand uit dienst dan moet je dit ook melden.

Hoog tijd dat er een maatregel komt dat werkgevers de kosten bij de deurwaarder kunnen terughalen, ze doen immers ook werk voor hen. Enige tijd geleden was hier een proefballon over maar niets meer van gehoord.,

• Schoongenoeg

Wij vorderen de administratiekosten van de werknemers daar heeft men ook voor getekend dat wij deze adm. kosten mogen inhouden op hun salaris ook het extra overboeken naar derde. Incasso/bank

Wij hebben in ons schrijven uitgelegd wat onze kosten zijn enz enz en dat men zelf ook een regeling kunnen treffen met het bedrijf en als het uit de hand is gelopen met de Gerechtelijke deurwaarder.

Wij hebben voor hun een voorbeeld gemaakt ( een bestaande bekeuring van EUR 60,00) die was opgelopen rond de EUR 250,00. wat daar kosten zijn deurwaarder enz enz ( gelukkig zijn er een hoop wakker geworden) en vragen ons om hulp en die geven wij graag.

De werknemer kan zich niet voor de domme houden dat wist ik niet enz enz

Wij proberen deze werknemers wel te helpen met oplossingen ( daar rekenen wij niets voor)

Uitzonderingen daargelaten…..