tijdelijke contracten

• Loon

Hallo allemaal,

Vandaag werden de cijfers bekend dat er in het algemeen alleen maar tijdelijke contracten worden gegeven. Uit ervaring weet ik dat dit in onze branche ook het meest gebruikelijk is.

Ik vraag me dan ook af hoe jullie ervaringen zijn en of de werkgevers na op het moment van verlengen voor onbepaalde tijd afhaken of gewoon doorgaan omdat ze geen afscheid van je willen nemen.

Groet,

Loon

• marieke

Hallo

Bij ons is het 3 keer een jaar contract en dan word er niet velengd naar een vast contract maar dan kun je na 3 of 6 maanden weer terug komen en dan begind het verhaal weer van voren af aan :-(

• jada

Loon,

Het onderzoek heeft zich gericht op direkt een vast contract. Een vast contract in het vooruitzicht na tijdellijk dienstverband is toegenomen, Denk dat het zeldzaam is dat je direkt iemand in vaste dienst neemt. Bij ons 3 half jaar contracten en dan in vaste dienst.

• Jan Kampherbeek

Marieke,

Als je onder de CAO schoonmak valt dan mag je geen drie keer een jaar contract krijgen. Maximaal drie keer een half jaar. Daarna is er sprake van een vast dienstverband.

Als je dus in je tweede jaar contract zit is er al sprake van een vast dienstverband.