Onzekerheid ivm overname

• Amberh

Hoi allemaal,

Ik ben hier gekomen na wat zoeken op internet, heb ook de meeste berichten volgens mij al kunnen vinden over,, jawel hoor een overname!

Maar kon mijn vraag hier niet vinden, eigenlijk speelt het volgende ik werk nu al ruim zes jaar in vaste diens voor een schoonmaakbedrijf, en wij werken dus al ruim zeven jaar voor deze opdrachtgever, nu heeft de opdrachtgever het contract opgezegd in december, en de bedoeling was dat er een ander schoonmaakbedrijf zou komen er zijn diverse offerte's aangevraagd. Uiteindelijk is er nu nog een die volgens mij kans maakt, want ik heb gezien dat de mensen van dit schoonmaakbedrijf voor de tweede maal weer bij opdrachtgever zijn geweest. Huidig schoonmaakbedrijf doet echt zijn best om het voor mij te regelen, maar elke communicatie naar opdrachtgever toe wordt niet beantwoord.

Nu vermoeden het huidige schoonmaakbedrijf en ikzelf dat er min of meer een oneerlijk spelletje wordt gespeeld tussen opdrachtgever en vermoedelijke nieuwe schoonmaakbedrijf, om te doen alsof er geen nieuw bedrijf komt, en de opdrachtgever dus zo van mij al wil komen, want er is kenbaar gemaakt dat ze een nieuwe medewerker(ster) willen . Nu vraag ik me af of dit zo maar kan, en wat ik nog kan doen.

Ik hoop dat iemand tips heeft, bedankt vast.

• Loon

Hoi Amberh,

Indien er aan een andere partij de opdracht gegund is, moet dat kenbaar gemaakt worden. Jouw werkgever is dan verplicht om jou ter overname aan te bieden en het nieuwe schoonmaakbedrijf moet jou aannemen tegen de huidige arbeidsvoorwaarden, zoals beschreven in de CAO.

Indien de nieuwe werkgever jou niet wil laten werken op dit object, dan moet hij passend vervangend werk regelen. Hierover is onlangs een dsicussie op deze site geweest.

Mocht er dus een gunning komen waardoor jij op straat komt te staan, dan kun je dit volgens mij juridisch aanvechten.