Verplicht 2e keer cursus volgen

• Rachida

Goedeavond,

Sinds kort een nieuwe werkgever,nu hebben mijn collega's en ik te horen gekregen dat de opdrachtgever er op staat dat de medewerksters de Basismodule Schoonmaakonderhoud gaan doen.

De cursus wordt op het regiokantoor gegeven.

Het bestaat uit 4 dagdelen,ikzelf heb m'n vakdiploma 4 jaar geleden met goed gevolg afgerond (SVS vakdiploma schoonmaakonderhoud )en heb aangegeven dat ik het dan toch niet hoeft te doen.

Maar toch moet ik gaan,ik kan de logica niet volgen, ik heb het diploma maar nu moet ik op cursus voor hetzelfde diploma.

Ik heb meerdere cursussen gevolgd ,en met veel plezier omdat het voor mijn werk nodig was.

Ik wil even een voorbeeld geven:

Stel je hebt je chauffeursdiploma en je rijdt al een aantal jaartjes op de bus, je gaat bij een ander bedrijf werken en wordt er gezegd je moet je chauffeursdiploma halen.

Ik snap het niet,kan iemand mij nadere uitleg geven.

Bijvoorbaat dank,

Rachida

• Pieta

Misschien helemaal geen slecht idee Rachida.

Je zal misschien versteld staan van de dingen die je toch weer anders doet dan je ooit geleerd hebt.

Waarom zou je het niet doen?

• henk

Rachida,

zoals Pieta ook al zegt, is het helemaal niet verkeerd om de cursus nog eens te volgen, er veranderd in 4 jaar best veel, je vergeet dingen die je niet dagelijks moet doen, en ook sluipen er methodefoutjes in je werkwijze (soms uit gemakzucht, soms omdat je werkplek niet overal op voorzien is

trouwens jouw vergelijking met die buschauffeur klopt niet. Juist in het personen en goederenvervoer moeten de mensen met C en D rijbewijs nu bij iedere verlenging van hun rijbewijs aantonen dat ze ektra cursussen gevolgd hebben in totaal minimaal 35 uur en dit ondanks hun chauffeursdiploma, ADR, VCA ed.

En dit is goed ook want hier veranderd wet- en regelgeving, inzicht heel snel.

Want zonder het te controlleren durf ik te stellen dat er in de cursuc schoonmaak van de SVS het nodige is veranderd in die 4 jaar, (denk alleen maar eens aan het hoofdstukje CAO -hier zijn we al weer twee cao's verder) verder zijn er ook diverse nieuwe reinigingstechnieken ingevoerd en ook worden er steeds meer “minder” belastende reinigingsmiddelen gebruikt -gezond voor jouw lichaam en ieders milieu

zie het als een opfriscursus van jouw kennis, leer weerwat bij en maak er een leuke tijd van. Er zijn genoeg werkgevers die je deze kansen niet geven

• Loon

Hoi Rachida,

De motivatie van voorgaande schrijvers is correct. Dat zal meteen de beweegreden zijn van de opdrachtgever om dit te eisen in een nieuwe aanbesteding. Het lijkt me een harde eis van de opdrachtgever, welke zonder uitzondering gesteld is.

Zoals gezegd, je krijgt een goede opfrissing en hierdoor weet iedereen weer wat van hem/haar verlangd wordt.

Succes,

Loon

• Rachida

Pieta,Henk en Loon,

Bedankt voor jullie eensgezinde reacties.

Inderdaad ik moet het maar zien als een soort van opfriscursus,van die kant had ik het nog niet bekeken.

Groet,Rachida.

• gj.kolkman

Dat is leuk om weer een basiscursus te volgen maar als je zoals mijn vrouw na 26 jaar dienstverband nog maar 4 uur per week werkt en je moet dan naar een andere plaats reizen om de cursus te volgen dan kost dat meer dan je verdient en haakt dus af.

• Jan Kampherbeek

Die redenering klopt niet. De cursusuren en ook de reiskosten worden vergoed. Je krijgt dus zelfs de mogelijkheid om meer inkomen te krijgen als je een cursus volgt.

Jan Kampherbeek

• senja

Gewoon doen, echt.

Jan heeft gelijk, je krijgt alles vergoed.

Ik stond er ook sceptisch tegenover, maar ben blij dat ik het gedaan.

Zou zo weer een cursus willen gaan volgen, zo gemotiveerd ben ik nu en wie had dat verwacht.

Je leert best veel dingen erbij mn je houding, is heel belangrijk, het gebruik en dosering van schoonmaak middelen.

Er zijn natuurlijk ook bepaalde dingen wat je in de praktijk niet kan uitoefenen ivm tijdsgebrek.

Wij hebben ook veel gelachen, doet je ook goed, vooral in deze moeilijke tijd.

Gewoon doen, je spreek ook weer andere collega's, kan je ook wat van opsteken.

Heel veel succes!!