na 11 jaar word het contract met de opdrachtgever beeindigd, wij werken bij deze clieent voor een schoonmaak bedrijf
nu is mijn vraag , hoelang opzeg termijn hier voor staat ?
Hoi Rieta,
Wat een vervelende situatie zeg.
Normaal gesproken heb je, volgens mij, een contract voor onbepaalde tijd. Het schoonmaakbedrijf moet je dan herplaatsen, lijkt me. Als het contract wordt overgenomen door een ander schoonmaakbedrijf, dan moet je overgenomen worden door het nieuwe schoonmaakbedrijf.
In je contract staat een opzegtermijn. Meestal 1 maand, maar door jouw lange dienstverband kan dit ook 2 maanden zijn. De opzegtermijn van de werkgever is in ieder geval 1 mand langer ofwel het dubbele van jouw opzegtermijn. Laat je hierin goed adviseren. Jan Kampherbeek jou wellicht een goede adviseur zijn, maar je staat vrij om ook gebruik te maken van een zelf gekozen advocaat.
Succes ermee.
Loon
Volgens mij is het wettelijk vastgelegd op 3 maanden.
Ik ben zelf na ruim 10 jaar werken werloos geworden en mijn werkgever had een opzeg termijn van 3 maanden,ook is dit te vinden bij het UWV.
Mocht dit het geval zijn geld er ook door betaling van het loon met vakantie geld enz, enz.
Maar pas op je hebt veel rechten maar ook plichten.
Kijk eens op de website van het UWV en neem de tijd om dat eens rustig door te lezen.
SUCCES
Met vriendelijke groet
Ben
we worden niet overgenomen door een nieuw schoonmaak bedrijf , de opdrachtgever gaat met eigen personeel het werk uitvoeren . nu zal mijn werkgever wel ander werk aanbieden , maar ik zou dan lang moeten reizen
en gezien ik nu voor 3.50 uur werk per dag , zou ik teveel aan reiskosten kwijt zijn.
dus ga op zoek naar werk in de regio waar ik woon . ik zal dan ook geen recht op ww hebben .
want me werkgever bied wel ander werk aan wat ik niet kan accepteren daar het veel te ver is .
en reiskosten krijg ik niet.
Hoi Rieta,
Het lijkt me niet mogelijk dat je werkgever je elders plaatst waarvoor je erg ver moet reizen. Het moet passend zijn en binnen een straal van x kilometer. (aantal KM weet ik niet uit mijn hoofd)
Wellicht dat je met je werkgever overeen kunt komen dat je op neutrale wijze afscheid van elkaar neemt zodat je je recht op uitkering behoudt.
Succes ermee.
Loon
Je werkgever moet eerst zoeken naar passend werk. Wat dat precies is kan ik moeilijk nu aangeven. Er is daarin wel een grijs gebied. Bij overplaatsing moeten wel reiskosten betaald gaan worden (artikel 34 lid 3 van de CAO.
Is dat passende werk er niet dan moet de werkgevers ontslag aanvragen bij het UWV om economische redenen.
Een vaststellingsoverenkomst kan ook maar ook die moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wijs je passend werk af dan loop je het risico dat je ook geen Ww uitkering krijgt.
De opzegtermijn staat in artikel 10 lid 5 van de CAO ( www.ras.nl).
mocht je nog verdere vragen hebben bel dan maar even ( 0512-583470)
Jan Kampherbeek
CNV vakmensen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?