loonklachten

• linda

Beste allemaal,

Wie kan mij vertellen van hoe lang terug ik een loonklacht kan doen .

Mijn leidinggevende zegt dat ik nadat ik de loonstrook heb gekregen ik een week tijd heb een loonklacht te doen.

Klopt dat ?

Groet Linda.

• jada

Nou volgens mij is dat wel heel erg kort. Ik weet niet of hier bepalingen voor zijn vastgelegd maar het lijkt mij dat ook al kom je er na een half jaar achter dat iets niet klopt je dit altijd nog moet kunnen overleggen. Redelijk lijkt mij een jaar maar of dit wettelijk vastligt dat weet ik niet.

• ik

1 week,!!!en waar haalt ze dat vandaan???je word natuurlijk voor de gek gehouden.

Het is ten 1e hun fout,dat jou loon niet klopt,en uiteraard moet je dat zelf altijd wel even nakijken of je uren kloppen.

maar wat wil ze beweren…..je bent te laat dus je heb pech haha.

• Jan Kampherbeek

Juridisch kan je vijf jaar terug met je loonklachten. Kom je er nu dus achter dat je vier jaar geleden te weinig hebt ontvangen dan kan je dat opeisen. Daar kan een werkgver niets aan veranderen want dat is nu eenmaal de wet.

De genoemde week slaat dus ook nergens op.

groeten,

Jan Kampherbeek

CNV vakmensen

• Loon

Hoi Linda,

Wat Jan schreef is dus duidelijke taal. Laat je dus niet zomar met een kluitje in het riet sturen.

Wat ik je wel kan adviseren is om, zoals Jan zegt, de laatste 4 jaar na te gaan en een een keer alle manco's bespreekbaar maken. In een keer schoon schip maken en als je er zelf niet uit komt, dan zijn er altijd wle mensen die je kunnen helpen.

Succes ermee.

Groet,

Loon