Nederlands op zijn smals.
een paar “schreeuwers” bepalen het voor de hele groep.
of te wel het “werkleven” van 180.000 schoonmakers/schoonmaksters worden gedicteerd door een groepje van 100 mensen.
Het siert de onderhandelaars van de CNV dat ze het bod van de werkgevers (hoe goed of slecht het ook in hun ogen is) voorlegt aan hun leden zodat de beslissing van de meerderheid hierover kan beslissen. Wat de uitkomst hiervan ook is DIT IS DEMOCRATIE.
Voor de fnv is dit een vreemd woord daar beslist een klein groepje waar de meerderheid mee moet leven (gek he dit gebeurd ook in Sirie en dan noemen we het dictatuur)
Vandaag nog een gespek gehad met een zogenaamde staker (gelukkig niet bij ons in dienst) Ondanks een bovengemiddelde opleiding wist deze schoonmaker niet eens waar hij het overhad. Brallen over looneisen, ziektedagen dat kon hij, maar als je dan vraagt hoe hij denkt over de tweejarige doorbetaling van loon bij ziekte en vraagt welk percentage hierbij terecht zou zijn dan weet hij niets te zeggen. Het iedere maandag ziekmelden op dat je in het weekend bent wezen stappen en dus je werkgever en collega's opzadelt met lasten en hogere werkdruk -geen antwoord.
Op mijn vraag hoe hij dacht meer respect op zijn werk te krijgen, als hij zelf constant loopt te schelden over k*t turken op zijn werk (hij zelf is 2e generatie marokaan in nederland) en hij dan fnv nabralt van dat de nederlanders hem moeten respecteren en zijn cultuur moeten accepteren dan breekt mij de klomp.
Is het niet eerder zo dat juist iemand van buitenlandse afkomst beter moet weten en er respect moet zijn voor iedereen ongeacht land van herkomst van hem/haar of hun ouders.- geen antwoord
het punt is als ik als Nederlander naar het buitenland ga, krijg ik te maken met andere zeden en gewoontes, en dan maak het niets uit of het belgie/ griekenland/ een afrikaans land of nieuw zeeland is, hierbij moet ik mij aanpassen, de taal leren ed. als ik in de groep wil opgaan. Wil ik opvallen en mijzelf in een glazenhuisje wanen dan doe ik mijn eigen ding maar kan ik dus ook (negatieve) reactie's verwachten.
De OSB vertegenwoordigd de werkgevers en ik ben echt niet altijd met hun zienswijze eens (ben zelfs bewust geen lid meer) maar met deze CAO voorstellen tonen zij (en wij dus ook) de goede wil om de omstandigheden voor onze medewerkers zoveel als mogelijk is te verbeteren. Dit alles met in het achterhoofd dat onze bedrijven wel moeten blijven bestaan en ook nog wat winst moeten blijven maken om juist ook in de toekomst werk te kunnen blijven bieden aan al onze medewerkers. de ongebonden medewerkers, de CNV-ers, de FNV-ers ongeacht hun oorsprong of cultuur.
Ik wenst de leden van CNV veel wijsheid toe, hoop dat de FNV tot inkeer komt en realistisch gaat nadenken, dan komen we uiteindelijk er wel uit