Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang je erover mag doen om een hotelkamer schoon te maken.Staat daar een vaste tijd voor of mag je werkgever dat zelf bepalen?
hoi,
Hnagt ervan af welke werkzaamheden je doet.
Alleen schoonmaak?
Bedden verschonen
minibar vullen
Bedden tussentijds opmaken en na verblijf verschonen.
Normaal gesproken, als je alles doet dan wordt er 11 tot 13 minuten voor gerekend.
Wat ook gebeurd is een prijs per beurt per kamer en dan afhankelijk van de oppervlakte van de kamer.
Dan praat je niet meer over tijd, maar over een beurt met een schoon eindresultaat. de ene keer heb je daar dan slechts 9 minuten voor nodig omdat de gast erg netjes is geweest, de andere keer heb je wat meer tijd nodig.
@dwars
kamers worden pas vrijgegeven als de schoonmaakdienst deze als schoon zijnde heeft aangemeld bij de receptie. Dus heb je altijd gelijk dat de schoonmaker weg is als de gast komt…….
Groet,
Loon
Ligt geheel aan het soort hotel. 4-sterren, 5-sterren, aantal m2 van de kamers, wel of niet bijvullen van de minibar……
Gemiddelde tijd is 24 minuten per kamer, voor ruime suite al snel naar de 45 minuten per kamer.
Bedrijf krijgt altijd betaald per schoongemaakte kamer daarom altijd adminstratie bijjouden. Aan einde dag door duty manager de lijst laten aftekenen met daarop het aantal schoongemaakte kamers, gevulde minbars, bijzonderheden zoals Day-use, No Service etc.
Deze lijst kan men ook aanhouden voor de facturatie.
Kamers pas schoonmaken als een gast daadwerkelijk is uitgecheckt scheelt een hoop ellende maar het komt voor dat kamers al schoongemaakt dienen te worden nog voordat een gast is uitgecheckt echter, zeer zeldzaam.
Personeel altijd per uur betalen, per schoongemaakte kamer is bij wet verboden en derhalve strafbaar. (stukloon is verboden in Nederland).
Een getrainde kamerdame/heer kan ongeveer 2.8 kamer per uur doen, productiviteit is dan ook zeer belangerijk,
De noemer van de ene kamer is netter dan de andere is een absolute dooddoenen, check out, stay-over…. vies, schoon, de tijd dient besteedt te worden, daar heeft de gast recht op. Ook al lijkt een kamer schoon, gewoon stofzuigen etc behoort gewoon tot het takenpakket.
Dit heeft als voordeel dat bij eventuele wek of niet aangekondige checks de kwaliteit vaak al gewaarborgd is en men niet als een tiet nog de kamers geheel hoeft te reinigen.
Ik heb jaren voor groter hotels gewerkt,Hiltons, Amster Hotel, L Éurope, Crowne Plaza, Accoor-groep en dan zowel in dienst van het hotel als voor gespecialiseerde schoonmakebedrijven zoals Albatros BV.
Maar nogmaals, kijk naar het soort kamers, m2, de taken (minibar?) en zo komt men tot een bepaald tijdsbestek. Er zijn overigens in de schoonmaak tabellen en lijsten te vinden voor wat betreft de tijd die zaken mogen duren zoals bv het verschonen van een bed of het reiningen van een badcel.
Kijk of u die kunt achterhalen
Succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?