schoonmaaktarieven

• Jenica

Hallo,

Mijn naam is Jenica en ik ben zelfstandigondernemer. Ik maak schoon in bejaardenhuizen, bedrijfspanden en flatgebouwen. Ik denk dat mijn uurtarief te laag is. Ik heb op internet gezocht voor schoonmakentarieven maar ik kon niets vinden. Ik heb alleen bedrijven gevonden aan wie ik een offerte moest vragen. Dat wil ik niet doen.

Kunnen jullie a.u.b mijn helpen. Ik weet het niet precies hoeveel / uur moet ik vragen.

Met vriendelijke groeten wacht ik jullie aantwoord.

Jenica

• jada

Beste Jenica,

Ik ga je geen tarieven geven. Enerzijds kijkt de NMA nogal eens mee, anderzijds vind ik dat je als ZZP ondernemer je tarieven zou moeten weten voordat je begint. Ga je eens informeren wat er speelt binnen de branche. Google maar eens op Code verantwoordmarktgedrag en schoonmaakstakingen. Je zult heel veel vinden, ga ze maar lezen en hierin zul je je antwoord zeker vinden.

succes

• bas

Jenica,

Natte vinger werk, dan is het landelijke uurtarief voor dagelijks schoonmaak tussen 16 en 23 euro.

Wil je meer info mail dan naar mij

bas

• Loon

Hoi Jenica,

16 euro is wel erg laag. Wellicht dat een ZZP'er heirvoor kan werken, maar begin eens te tellen. (oude CAO)

Bruto uurloon vakvolwassen is 10 euro

Bedenk daar eens alle werkgevers kosten bij, materiaal en middelen, winst en risico en alle andere elementen in het schoonmaakuurtarief.

Realistisch is 22,50 in combinatie met een fatsoenlijke uurprestatie. Ik dnek dat je met deze elementen een mooie offerte kunt maken.

Groet,

Loon

• bart

Beste Jenica,

zijn behoorlijke tarieven.Is afhankelijke van het werk wat je doet.

Wil je via mail wel wat ideeen geven.

Groetjes Bart

• Wassing

Om mee te kunnen komen zal je flexibel moeten zijn in je tarieven.

Ik zou zelf zeggen tussen 16 en 22 euro per uur…

Simpelweg omdat de opdrachtgevers niet meer willen betalen.

Iedereen kan zeuren over ISS, GOM, CSU etc.. maar ook zij hebben te maken met het probleem dat de opdrachtgever niet meer WIL betalen.

Het is een keus die je zelf maakt om voor een bepaalt tarief te werken.

Klagen heeft geen zin en levert helemaal niks op…

wat doe je liever? hele week thuis zitten of toch nog 40 x €17,50 verdienen ? de een traag de ander graag.

de nee klus levert minder op de ander levert iets meer op.. als je uiteindelijk een leuk gemiddelde hebt dan is het toch goed?

• henk

Wassing Schreef:

——————————————————-

> Om mee te kunnen komen zal je flexibel moeten zijn

> in je tarieven.

>

> Ik zou zelf zeggen tussen 16 en 22 euro per

> uur…

>

> Simpelweg omdat de opdrachtgevers niet meer willen

> betalen.

>

> Iedereen kan zeuren over ISS, GOM, CSU etc.. maar

> ook zij hebben te maken met het probleem dat de

> opdrachtgever niet meer WIL betalen.

>

nou voor dat tarief van 16 euro schrijf ik echt niet in,

dat kan alleen maar als ik mijn mensen rolschaatsen onderbindt, een zweep gebruik, te weinig betaal en de klant besteel door minder uren te werken dan afgesproken.

Dit wens ik mijn mensen niet aan te doen daarvoor zijn ze me teveel waard en zelf wens ik de problemen die dit soort uurtarieven oproepen niet over me heen te krijgen..

Vreemd genoeg kan ik dit verhaal ook gemakkelijk verkopen aan mijn klanten, en kiezen deze klanten steeds vaker voor kwaliteit en niet voor goedkoop (natuurlijk moet ik mijn klant dus niet bedonderen met te hoge prijzen maar 22 a 23 euro zijn voor iedereen acceptabel.

> Het is een keus die je zelf maakt om voor een

> bepaalt tarief te werken.

>

> Klagen heeft geen zin en levert helemaal niks

> op…

>

> wat doe je liever? hele week thuis zitten of toch

> nog 40 x €17,50 verdienen ? de een traag de

> ander graag.

>

> de nee klus levert minder op de ander levert iets

> meer op.. als je uiteindelijk een leuk gemiddelde

> hebt dan is het toch goed?

• jada

Ook ik ben het niet met Wassing eens. 16 euro accepteren is juist waarom deze branche nu helemaal kapot is. Blijf bij je principe en vraag gewoon kostprijs + winstopslag. Idd is 22 tot 23 euro dan helemaal niet gek. Persoonlijk zit ik wel liever duimen te draaien dan dat ik mijn mensen voor 16 euro ga inzetten, dat is nu juist wat de grote bedrijven doen, ze bestelen de klanten dan wel aan de andere kant door minder uren in te zetten. Daar moeten we nu voor eens en voor altijd eens vanaf.

• Wassing

Ik zeg niet dat je voor 16 euro mensen moet wegzetten, of klussen aannemen voor 16 euro, dat maken jullie er van.

Alleen probeer ik te zeggen dat de schuld niet ALLEEN bijj de grote bedrijven ligt.

Opdrachtgevers willen steeds minder en minder spenderen aan schoonmaak.

Ik zeg niet dat de grote bedrijven het goed aanpakken dat zeker niet, maar er komt wel meer bij kijken…

• Nokra

Ik was toevallig opzoek naar een uur tarief en zag jullie gesprek staan..

Heeft t niet te maken met of je zelf werkt of personeel laat werken..stel je voor je werkt nog voor je zelf en je hebt nog geen mensen in dienst.. Dan zou het opzich wel kunnen toch? Voor 17 euro byv..? Omdat je daar toch geen personeel mee betaald en het uiteindelijk 17 euro voor je zelf houd..?

Heb je mensen in dienst is het wel wat slimmer om wat hoger te zitten.. Want je moet je personeel ook nog betalen.. En je andere kosten.

True..?