schoonmaaktarieven

• Jenica

Hallo,

Mijn naam is Jenica en ik ben zelfstandigondernemer. Ik maak schoon in bejaardenhuizen, bedrijfspanden en flatgebouwen. Ik denk dat mijn uurtarief te laag is. Ik heb op internet gezocht voor schoonmakentarieven maar ik kon niets vinden. Ik heb alleen bedrijven gevonden aan wie ik een offerte moest vragen. Dat wil ik niet doen.

Kunnen jullie a.u.b mijn helpen. Ik weet het niet precies hoeveel / uur moet ik vragen.

Met vriendelijke groeten wacht ik jullie aantwoord.

Jenica

• jada

Beste Jenica,

Ik ga je geen tarieven geven. Enerzijds kijkt de NMA nogal eens mee, anderzijds vind ik dat je als ZZP ondernemer je tarieven zou moeten weten voordat je begint. Ga je eens informeren wat er speelt binnen de branche. Google maar eens op Code verantwoordmarktgedrag en schoonmaakstakingen. Je zult heel veel vinden, ga ze maar lezen en hierin zul je je antwoord zeker vinden.

succes

• bas

Jenica,

Natte vinger werk, dan is het landelijke uurtarief voor dagelijks schoonmaak tussen 16 en 23 euro.

Wil je meer info mail dan naar mij

bas

• Loon

Hoi Jenica,

16 euro is wel erg laag. Wellicht dat een ZZP'er heirvoor kan werken, maar begin eens te tellen. (oude CAO)

Bruto uurloon vakvolwassen is 10 euro

Bedenk daar eens alle werkgevers kosten bij, materiaal en middelen, winst en risico en alle andere elementen in het schoonmaakuurtarief.

Realistisch is 22,50 in combinatie met een fatsoenlijke uurprestatie. Ik dnek dat je met deze elementen een mooie offerte kunt maken.

Groet,

Loon

• bart

Beste Jenica,

zijn behoorlijke tarieven.Is afhankelijke van het werk wat je doet.

Wil je via mail wel wat ideeen geven.

Groetjes Bart

• Wassing

Om mee te kunnen komen zal je flexibel moeten zijn in je tarieven.

Ik zou zelf zeggen tussen 16 en 22 euro per uur…

Simpelweg omdat de opdrachtgevers niet meer willen betalen.